שתף קטע נבחר

הפועל ת"א פנתה למשרד חקירות על ההפסד לק"ש

הנהלת נועלת הטבלה תחקור באופן פרטי, באמצעות חברת שח"מ, את אירועי השיפוט במשחק מול קריית שמונה: "לא נשקוט ונעקוב אחר ניהול האירוע בהתאחדות ובאיגוד השופטים". ההתאחדות בתגובה: "סומכים על יושרם של השופטים"

הפועל תל אביב פנתה הבוקר (ג') למשרד החקירות שח"ם על מנת שיחקור את אירועי המשחק מול קרית שמונה. בקבוצה חושדים שניהול המשחק מצד השופטים נעשה משיקולים לא טהורים. המועדון האדום, הוצף בפניות של צופים שטענו שכמי שצפו מהמשחק מהצד השיפוט נראה לכאורה כלא כשר.

 

 

בהודעה רשמית שפרסם המועדון, נכתב: "שי שיטרית (שלא הכריע את תוצאת המשחק) הורחק ל-4 משחקים, הרי שרביעיית השופטים צריכה להיות מורחקת מ-40 משחקים. במחצית הודה אחד הקוונים בטעותו ואמר לאנשי הקבוצה: 'טעיתי, אני אשלם את המחיר'. אין מחיר שיכול להחזיר היום לקבוצה את שלושת הנקודות שלקחו ממנה השופטים".

 

כמו-כן נמסר מההנהלה: "הקבוצה לא תשקוט ותעקוב אחרי ניהול האירוע בהתאחדות ובאיגוד השופטים וגם דרך משרד החקירות אותו שכרה שיבצע חקירה מקיפה, על-מנת לבחון אם היו מניעים חיצוניים בהחלטות השופטים". גורם בהפועל ת"א הוסיף: "אנחנו מתכוונים ללכת על זה בכל הכח. ברור לנו לחלוטין שהשופטים לא יבואו להיחקר ביוזמתם, ננסה לזמן אותם לבדיקה. אנחנו רוצים לבדוק אם השפיעו עליהם או אם מישהו נתן להם הוראה לפעול בצורה כזו או אחרת".

 

חברת החקירות שהפועל פנתה אליה נקראת שח"ם - שירותי חקירות ומודיעין. בעלי החברה הינם שני קצינים בכירים לשעבר במשטרת ישראל - מנחם פרנק, מפקד ימ"ר ת"א לשעבר, וסגן ניצב עומרי עזריה, לשעבר מפקד הסמויה. ישנו שותף שלישי שמעדיף להישאר בעילום שם, בכיר בתחום חקירות פרטיות.

 

מנחם פרנק אמר ל-ynet: "אנחנו עובדים עם הפועל ת"א לא מהיום. בתקופה האחרונה עשינו בשביל הפועל כמה עבודות ועכשיו הם פנו אלינו בבקשה לעשות להם עבודה נוספת".


הראל. פנו למשרד חקירות (צילום: אלי אלגרט)

 

בתוך כך, נודע היום כי קינן, צמד הקוונים עוזי בסון ורן לייכט, והשופט הרביעי אבי גורן, לא ישפטו במחזור הקרוב של ליגת העל, וזאת עקב הטעויות שלהם במשחק אמש - האחת כאשר התעלמו מנגיעת יד ברורה של שחקן קרית שמונה בתוך הרחבה שהיתה אמורה לזכות את הפועל בכדור עונשין מ-11 מטרים, והשניה כאשר אישרו את שערו של יובל אבידור, שהובקע מעמדת נבדל ומאוחר יותר התברר כשער ניצחון.

 

גם יוסי אבוקסיס צפוי לעמוד לדין בהתאחדות לכדורגל על כך שעמד על הקווים אתמול בבלומפילד למרות שאין ברשותו תעודת מאמן. כידוע, מי שאינו מחזיק בתעודת מאמן רשאי לשבת על הספסל כאיש צוות מקצועי, אולם לא לעמוד על הקווים, מה שעשה אמש אבוקסיס.


אבוקסיס והשופטים. הם לא ישפטו, הוא יועמד לדין (צילום: אלי אלגרט) 

 

קינן ציין את הדבר בדו"ח השופט ואף כתב כי התריע בפני אבוקסיס שימנע מלהעביר הוראות או לשהות באזור הטכני, דברים שהוא הפר אמש, לטענת השופט, על אף הזהרות מצד השופט הרביעי.

 

"אני לא מבין למה לא אמרו לי את הדברים האלה לפני המשחק", אמר אמש אבוקסיס, "הרי בגביע אופ"א, כשהודיעו לי שאני לא יכול לעמוד, אלא רק לשבת על הספסל, עשיתי את זה. פתאום הם נזכרו שאסור לי לעמוד על הקווים במחצית אחרי שהם ראו את זה בטלוויזיה? אני לא מבין את זה".

 

בן ציון סלמן, יו"ר איגוד השופטים, הבהיר את הסוגיה: "על פי החוקה מותר לאיש צוות אחד לשבת על הספסל ולכן עשה נכון אסף קינן שאיפשר לו לעשות כן. אבל אסור לאותו איש צוות לנהל את המשחק ולדבר עם השופטים".

 

מההתאחדות נמסר בתגובה לידיעה: "אנו סומכים על יושרם והגינותם של השופטים. טעויות קרו, קורות ויקרו בכדורגל הישראלי וגם העולמי. אנו סומכים על יו"ר איגוד השופטים, סלמן בן ציון ועל יו"ר הועדה המקצועית, משה אשכנזי, שימצאו את הדרך וידעו מה וכיצד לעשות בנוגע לטעויות שאירעו אתמול במשחק".

 

את תגובת איגוד השופטים להחלטת הפועל ת"א לחקור את התנהלות השופטים, לא ניתן היה להשיג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסף קינן, שופט המשחק
צילום: אלי אלגרט
מומלצים