שתף קטע נבחר

הקומדיה המושלמת

למרות שראה אותה לראשונה בגיל שבע, גיורא חמיצר עדיין מקפיד לעשות מדי פעם מרתונים של "המלון של פולטי". פרויקט מיוחד לחנוכה ובו יוצרים מדברים על הניסים שאפשר לחזור אליהם שוב ושוב ושוב

שנים עשר פרקים וזה הכל - אבל כל אחד מלמיליאן. ובאורח פלא לא מתיישן, למרות שלושים השנה ויותר שחלפו מאז. "המלון של פולטי" זו סדרה שהיא על זמנית.

 

למה? אולי מפני שהסדרה מדברת על דברים אנושיים מאוד בסיסיים, כמו אישה שתלטנית וגבר נוירוטי שאף פעם לא הולך לו. כל קומדיה שמצליחה להתעסק במצבים הכי מוכרים ומעוררי הזדהות מכיוון חדש - זו גאונות. היה משהו מאוד כובש בדמות של בעל המלון שג'ון קליז גילם. הוא האבטיפוס של לארי דייויד מ"תרגיע" ומייקל סקוט מ"המשרד". באזיל פולטי הוא הבנאדם הכי מגעיל והכי מקסים. תמיד יש לו על הפנים מבט של כלב שעשה משהו רע. כמה שהוא יותר אנטיפת וחסר יכולת להסתדר עם העולם, ככה אתה מתעב ואוהב אותו יותר בו זמנית. והמבטא הבריטי תמיד מוסיף.


"המלון של פולטי". המבטא הבריטי תמיד מוסיף

  

צפיתי ב"מלון של פולטי" לראשונה כשהייתי ילד בן שבע או שמונה, ואני זוכר איך געיתי בצחוק. אחרי מספר שנים, הסדרה יצאה בווידיאו ומאז זה ריטואל קבוע, אחת לכמה זמן אני צופה בפרקים עם הילד שלי, עם אשתי, עם מי שמוכן לראות איתי.

 

לי ולחברים שלי יש ציטוטים קבועים מהסדרה, רובם של הדמות של מנואל, המלצר הספרדי. גם החיקוי של ג'ון קליז את היטלר הוא משהו שנכנס לפנתיאון שלנו.

 

הם עבדו על כל פרק המון זמן. בעונה היו שישה פרקים, לא עשרים, ומאוד ניכר שניתנה שם תשומת לב לכל פרט ולכל סיטואציה. קליז, ומי שהיתה אשתו ושיחקה את המלצרית (קוני בות'), התגרשו ובכל זאת המשיכו לעבוד יחד על הסדרה. למרבה המזל, הם הפסיקו בזמן, כנראה כי הם כבר לא סבלו אחד את השני והרגישו שנכון להשאיר את זה ככה. הרי מאוד חשוב לגמור בזמן. דווקא סרטי חבורת מונטי פייטון, שג'ון קליז היה חלק ממנה הרבה יותר זמן, לא הצחיקו אותי אף פעם משום מה, אולי כי יש שם הומור מתחכם ומילולי ופחות מדי אנושי.

 

בעיני לכתוב קומדיה זה הדבר הכי קשה בעולם. אין הרבה קומדיות שמחזיקות מעמד - האחים מארקס וודי אלן הם באמת מקרים מאוד נדירים. אפשר לספור על אצבעות יד אחת את הסדרות הקומיות שמגיעות לרמה הזאת. פולטי, סיינפלד - זה משהו שקורה אחת לדור פחות או יותר, ואפשר רק לקנא ולהעריץ כי כל התיימרות להעתיק נדונה לכישלון.

 

קומדיה נכונה תמיד. בשביל דרמה צריך מצב רוח מסוים. אני רואה את עצמי חוזר לראות את ה"סופרנוס" מההתחלה מתישהו, אבל צריך שאהיה במצב רוח מאוד מסוים כדי להתחיל לחוות את כל הסבל הזה שוב. אז אחת לשנה שנתיים אני מפנק את עצמי במרתון "פולטי" ונהנה כמו בפעם הראשונה. רואים שעבדו על כל פרק חודשים ושכל רפליקה יושבת במקום כמו מחזה. בעיני, זו הקומדיה המושלמת.

 

עוד ניסים ונפלאות לחנוכה:

 

 

  • פנחס שדה הוא הנס של יוסי בבליקי

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי הראל
חמיצר. לכתוב קומדיה זה הדבר הכי קשה בעולם
צילום: אבי הראל
לאתר ההטבות
מומלצים