שתף קטע נבחר

ארה"ב: בעלי רשתות יחויבו לדווח על תמונות פדופיליות

חוק SAFE Act דורש מכל ספק "שירות תקשורת אלקטרוני" לדווח על תמונות אסורות, כולל פדופיליה אך גם תמונות של קטינים לבושים בתנוחות "מפתות"

הקונגרס האמריקני אישר בשבוע שעבר חוק הקובע כי כל אדם המאפשר לציבור להתחבר לרשת האלחוטית שלו חייב לדווח על תמונות לא חוקיות, בהן איורים "מגונים" או לעמוד בפני קנסות המסתכמים ב-300 אלף דולרים.

 

החוק, Securing Adolescents From Exploitation-Online Act או בקיצור, SAFE Act, דורש מכל ספק "שירות תקשורת אלקטרוני" או "שירות מיחשוב מרחוק" המציע את שירותיו לציבור, ולומד על העברה או אחסון של מידע הכרוך בפעילויות לא חוקיות או תמונות אסורות, להעביר את שם, כתובת, IP, מספר טלפון ופקס העבריין למרכז לילדים נעדרים. נוסף על כך, גורמים אלה יהיו חייבים לשמור את המידע המפליל לצורכי חקירה.

 

ההגדרה של תמונות לא חוקיות כוללת פדופיליה אך גם תמונות של קטינים לבושים בתנוחות "מפתות" - שעשויות לכלול גם תצלומי דוגמנות, ואף איורים, ציורים וקומיקס בעל אופי מיני כמו ההנטאי היפני, על אף שאין ילדים ממשיים ביצירות אלה.

 

הלשון הכוללנית של החוק מקיפה גולשים פרטיים שאינם מאבטחים את הרשתות האלחוטיות הביתיות שלהם, מפעילי בתי קפה אינטרנט, ספריות, בתי מלון, רשתות חברתיות, רשמי דומיינים, ספקיות אינטרנט ואף שירותי דואר אלקטרוני כמו Gmail. 

 

בעלי רשתות אלחוטיות יהיו פטורים מהחובה לאחסן מידע מפליל אם מדובר בפעילות אקראית של גולשים המשולבת במידע אחר. האתגר הניצב בפני ספקיות אינטרנט ודואר אלקטרוני סבוך יותר.

 

יוזמי החוק, Securing Adolescents From Exploitation-Online Act או בקיצור, SAFE Act, הסבירו כי הוא יתרום לחקירות ותביעות של אנשים המשתמשים באינטרנט כדי להפיץ תמונות פדופיליות.

 

החוק החדש הוגש רק בחודש אוקטובר ואושר ללא שימוע או דיון מסודר בוועדות הקונגרס. נוסף על כך, הגירסה המתוקנת של החוק שונה באופן ניכר מהמקורית ומעולם לא עלתה לדיון ציבורי.

  

מי שלא יציית לחוק עשוי לשלם קנס ראשוני בסכום מרבי של 150 אלף דולרים וקנסות מצטברים נוספים. מי שיציית לחוק יהיה חסין מפני תביעות אזרחיות והליכים פליליים בסכום מרבי של 300 אלף דולרים. החוק החדש חופף בחלקו לחוק פדרלי אחר, המחייב אף הוא ספקיות אינטרנט לדווח לרשויות על תכנים פדופיליים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
גם איורים וילדים לבושים
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים