שתף קטע נבחר

אולמרט: חבל שהמורים שבתו זמן רב כל-כך

ראש הממשלה לא התערב במשא ומתן עם המורים השובתים, אך בישיבת הממשלה הביע חוסר שביעות רצון מהזמן הרב שחלף עד לחתימה על ההסכם: "אם הצעת הממשלה היתה מתקבלת מלכתחילה, אין ספק בכלל שהשביתה היתה מסתיימת זמן רב לפני שהסתיימה"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שנמנע לאורך רוב שביתת המורים מלהתערב במשא ומתן עמם, הביע מורת רוח מהזמן הממושך שנדרש כדי לסיים את השביתה הארוכה בתולדות מערכת החינוך ישראל.

 

אולמרט התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (יום א') להסכם שנחתם בין משרדי האוצר והחינוך לבין ארגון המורים העל-יסודיים ואמר: "חבל מאוד שלקח כל כך הרבה זמן לארגון המורים לקבל את ההצעה שממשלת ישראל אימצה אותה כבר מהתחלה, את המתווה שיזם יו"ר ההסתדרות עופר עיני".

 

לדברי ראש הממשלה, ניתן היה לסיים את השביתה עוד בימיה הראשונים. "אם ההצעה הזו היתה מתקבלת מלכתחילה, אין ספק בכלל שהשביתה היתה מסתיימת זמן רב לפני שהסתיימה. בסופו של דבר לאחר שארגון המורים אימץ את המתווה הזה בדיוק על פי המודל שדובר בו לכל אורך הדרך, ולאחר שבית הדין הארצי לעבודה קיבל את עמדת הממשלה, אפשר היה להגיע לידי סיום השביתה".

 

אולמרט שב והזכיר את ההבטחה לקיים עבודת מטה במשך 45 יום, כדי לבחון את ההחלטה להוריד את מספר התלמידים בכיתות ל-32.

 

"זה יהיה תהליך ארוך מאוד שייקח תקופה ארוכה, אבל זה מבטא את העמדה שהממשלה הזו התחייבה עליה מהיום הראשון להקמתה. ההחלטה הזו אינה שייכת לשביתה, אלא לעמדה עקרונית של ממשלת ישראל", אמר ראש הממשלה.

 

אולמרט גם בירך את שרת החינוך ושר האוצר על "כושר העמידה שלהם, ההתעקשות והנחרצות במהלך המשא ומתן עם המורים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט. הרבה זמן
צילום: גיל יוחנן
מומלצים