שתף קטע נבחר

שברולט קורבט חוגגת על מסלול המירוצים

במירוץ האינדי 500, אחד מענפי הספורט המוטורי הפופולריים ונצפים ביותר באמריקה, תחגוג שברולט באמצעות שני דגמים מיוחדים של הקורבט

שברולט חשפה את המכוניות הקוצבות שלה למירוץ האינדיאנפוליס 500, הידוע גם כ"אינדי 500". מדובר באחד מאירועי הספורט הנצפים והפופולריים ביותר באמריקה, עם מיליונים רבים שצופים במירוץ בשידור חי. הזוכה במירוץ, שיצא לדרך ב-1911 ויתקיים במאי 2008 זו הפעם ה-92, מקבל לא רק גביע ופרס של יותר מ-2.5 מיליון דולר, אלא גם יהפוך לכוכב תרבות ויחקק בדפי ההיסטוריה האמריקנית.

 


המכוניות הקוצבות של שברולט: E85 בירוק וגרסת 30 שנה בשחור

 

כמדי שנה, בוחרים מארגני התחרות מכונית קוצבת, שמשמשת בשלבים שונים של המירוץ בכדי לארגן את המתחרים או להאט אותם במקרה של תאונה. השנה, לראשונה בתולדות התחרות, יהיו שתי מכוניות קוצבות: שברולט קורבט שגרתית במדי הקוצבת, ועוד אחת בגרסת תצוגה הצורכת דלק מסוג אתנול E85, תערובת של 85% דלק אורגני ו-15% בנזין. דלק זה נחשב לידידותי יחסית לסביבה, ולא פחות חשוב - מפחית את התלות במאגרי הנפט ההולכים ואוזלים.

 

 

גרסת ה-E85, בה ינהג אלוף האינדי ב-1989 ו-1993, אמרסון פיטיפלדי, מבוססת על הקורבט Z06 (הגרסה החזקה ביותר עד שהוצגה ה-ZR1, עם V8 ו-512 כ"ס). המרכב שלה צבוע בצבע המחליף גוונים מירוק לזהב בהתאם לזווית המבט ולתאורה. מלבד קריירת המירוצים המפוארת, פיטיפלדי הברזילאי נודע גם כשותף במיזמי ייצור אתנול במולדתו, שם דלק אורגני מהווה כ-70% משוק הדלק. דגם זה לא צפוי להגיע לייצור בזמן הקרוב, כך נמסר מג'נרל מוטורס.


 

נהיגה במכונית הקוצבת של האינדי 500 נחשבת לכבוד גדול. בעבר היו מאחורי ההגה רוכב האופניים האגדי לאנס ארמסטרונג, השחקנים מורגן פרימן ופטריק דמפסי, ואפילו הגנרל ומזכיר המדינה בדימוס, קולין פאוול.

 

וחוגגים 30 שנה

הדגם השני של המכונית הקוצבת, יציין 30 שנות קורבט באינדי 500. מאז הייתה הספורטיבית האלמותית מכונית קוצבת בשנת 1978, היא נבחרה שוב תשע פעמים נוספות - יותר מכל מכונית אחרת. מהדורת ה-30 שנה, בצבע שחור ועם חתימתו של פיטיפלדי על המרכב, תוצע באמריקה במהדורה מוגבלת של 500 יחידות. ניתן יהיה לבחור בין גרסאות קופה וקבריולה, והיא תצויד במנוע V8 בעל 436 כ"ס עם ערכת ביצועים הכוללת בין היתר מתלים שונים, מערכת פליטה משודרגת וספויילר אחורי המגיע מה-Z06.

 

בשברולט לא מפרסמים עדיין פרטים מלאים על המכונית, וכמו כן לא ידוע מה יהיה מחירה. למרות שמעולם לא שווקו בישראל, ידוע על רפליקה אחת לפחות של מכונית קוצבת שהגיעה למקומותינו. הקורבט הרגילה אף היא מיוצגת כאן במספר יחידות, כולן מייבוא אישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים