שתף קטע נבחר

ישראל מחתה בפני לוב: האו"ם מתעלם מהחטופים

כבר ביומה הראשון של לוב כנשיאה התורנית של מועצת הביטחון היא זכתה לקבל מישראל מחאה. השגריר גילרמן מחה על כך שדו"ח תקופתי התעלם מהחטופים הישראלים בלבנון וגם בהזכירו את גלעד שליט, לא התייחס למצבו. "מניעת הקשר של החטופים עם העולם מנוגדת לחוק", כתב גילרמן

משלחת ישראל באו"ם מחתה אמש (ד') בפני שגריר לוב, ג'יאדאללה אטלהי, ביומו הראשון כנשיא התורן של מועצת הביטחון, על כך שדו"ח של האו"ם מתעלם משני החטופים הישראלים בידי החיזבאללה - אהוד גולדווסר ואלדד רגב.

 

השגריר דני גילרמן מחה היום במכתב שהעביר למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ולנשיא העצרת על כך שבדו"ח התקופתי שהוצג במועצת הביטחון ב-21 בדצמבר האחרון על "המצב במזרח התיכון כולל השאלה הפלסטינית", הייתה התעלמות מוחלטת מנושא החיילים החטופים בלבנון. הדו"ח הזכיר אמנם שגלעד שליט נמצא בשבי מזה 19 חודשים, אך לא כלל כל התייחסות למצבו של שליט, לעובדה שהוא מנותק מהעולם ולכך שלא ניתנת גישה אליו מצד ארגונים הומניטאריים רפואיים, תוך הפרה של החוק הבינלאומי.

 

"הוד מעלתו", כתב השגריר הישראלי במכתב לשגריר הלובי, "הקהילה הבינלאומית חייבת להיות מודעת למצב החמור הזה, במיוחד על רקע העובדה שמצבם ומקום המצאם של החיילים החטופים נותרו בלתי ידועים. חייבים לאפשר לצלב האדום לבקר את החיילים. חייבת להינתן גישה כדי להבטיח טיפול רפואי, לקבל דיווח על מצב בריאותם וכן לקבל מהם סימני חיים".

 

"מניעת הקשר של החיילים החטופים עם העולם החיצון אינה מקובלת לחלוטין ומנוגדת לחוק הבינלאומי", סיכם גילרמן. לוב נטלה על עצמה רק אתמול את הנשיאות התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם. בחירתה של המדינה הצפון-אפריקנית, שנבחרה באוקטובר האחרון כחברה זמנית במועצה, נעשתה באופן שרירותי ונבעה משיקולי סדר אלפבתי. כל חברה מחזיקה בנשיאות במשך חודש בלבד.

 

המדינה הצפון-אפריקנית נבחרה באוקטובר כחברה זמנית במועצת הביטחון. יחד עימה נבחרו בורקינה פאסו, קוסטה ריקה, קרואטיה, ווייטנאם. חמש המדינות יחזיקו בתפקידן בשנתיים הקרובות. לוב נבחרה לאחר שארצות הברית - שבלמה כבר שני נסיונות קודמים של טריפולי להצטרף למועצה - החליטה שלא להסתייג. חברותן של מדינות אלה החלה היום. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
כתב לשגריר הלובי. גילרמן
צילום: רויטרס
הדו"ח לא התייחס למצבו של שליט
צילום: רפרודוקציה
מומלצים