שתף קטע נבחר

"שלום עכשיו": דין המאחזים כדין כפר שלם

כמאה פעילים מתנועת "שלום עכשיו" הפגינו היום, מול המאחז מיגרון שבגדה, בדרישה לפנות את המאחזים הלא חוקיים שביהודה ושומרון. לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית צפויות מחר שתי הפגנות של הימין

"הפינוי של שכונת כפר שלם בתל אביב, הוכיח שוב, שיהודי כן מפנה יהודי והכל שאלה של החלטה פוליטית". כך אמר היום (ב') מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, במהלך הפגנה שערכו כמאה פעילי התנועה, מול המאחז מיגרון שבגזרת בנימין.

 

ההפגנה, שנערכה ערב הגעתו לאזור של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, התמקדה בדרישה לפנות את המאחזים הבלתי חוקיים שבגדה המערבית. בשבוע שעבר, לקראת ביקורו בישראל, דרש גם נשיא ארצות הברית את פירוק המאחזים. 

 

במהלך ההפגנה, שהתקיימה בפיקוח המשטרה והסתיימה ללא אירועים חריגים, הונפו שלטים והושמעו סיסמאות בגנות המשך הבנייה ביהודה ושומרון ואי פינויים של המאחזים. 


"להוריד את המאחזים מייד". (צילום: גיל יוחנן)

 

מוסי רז, מראשי "שלום עכשיו", קרא לממשלה לפנות את המאחזים הבלתי חוקיים: "יש לפנות אותם עכשיו, יש לפנות גם את ההתנחלויות. מה שוות ההבטחות של הממשלה הזאת - הן לא שוות כלום. כל המאחזים קיימים, מתרחבים וגם ההתנחלויות מתרחבות" . הוא קרא לממשלה להתחיל במשא ומתן רציני עם הפלסטינים ואמר כי רוב הציבור תומך בפינוי ההתנחלויות: "אני קורא לממשלה ואומר – יש לכם רוב, הציבור השתכנע. הפסיקו עם מופע הפחדנות והתחילו לנהל מו"מ אמיתי עם הפלסטינים".

 

"ערב הביקור של ג'ורג' בוש, באנו להשמיע מה שהציבור הישראלי חושב, וזה לפנות

את המאחזים הבלתי חוקיים מהשטחים, ולעמוד בהתחייבויות הבינלאומיות של ישראל", הוסיף מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר.

 

גם הימין מתכונן להגעתו הצפוייה של נשיא ארצות הברית. מחר (יום ג') צפויות להתקיים בירושלים שתי הפגנות הקוראות לממשלה להתנגד להקפאת הבניה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הציבור תומך בפינוי. "שלום עכשיו"
צילום: גיל יוחנן
ביקור בוש. מחר הפגנות הימין
צילום: רויטרס
מומלצים