שתף קטע נבחר

כביש 1 וכביש 6 ייסגרו מחר בעת ביקור בוש

ביקורו של הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, עומד לעלות לכולנו בהרבה שעות פקקים ועצבים בדרכים. בניגוד לתוכנית המקורית, החליט מפכ"ל המשטרה לסגור את כביש מספר 1 לכיוון ירושלים מחר בצהריים. המשטרה תעלה הערב לכוננות שיא

יממה לפני שינחת בישראל נשיא ארצות-הברית, ג'ורג' בוש, נמסר בצהריים (יום ג') כי עורק התנועה הראשי במדינה, כביש ירושלים-תל-אביב (כביש מס' 1), ייסגר מחר לתנועה מנתב"ג לבירה. התנועה תתאפשר בכיוון השני. נראה כי הטירדה והעיכובים שצפויים לירושלמים ולבאים בשערי הבירה ייתגמדו לעומת הבלגן הגדול שצפוי במרכז המדינה.

 

  • לרשימת הרחובות שייסגרו בירושלים, לחצו כאן

 

מחר צפוי מטוסו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש לנחות בשדה התעופה בן גוריון בשעה 11:30, משם הוא צפוי לעלות לירושלים. בניגוד להחלטות קודמות בהן אמרו במשטרה כי לא יסגרו את כביש 1 וכי נשיא ארה"ב יגיע עם פמלייתו במסוקים לירושלים, החליט בצהריים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, בעקבות הערכת מצב שקיים לסגור את כביש מספר 1 בין השעה 12:15-13:00 לערך בקטע שבין נתב"ג לירושלים.

 

עוד הוחלט כי במקביל ייסגר כביש מספר 6 בין מחלף בן שמן למחלף נשרים לשני הכיוונים. הקטע הזה ייסגר באותה שעה שבה ייסגר קטע הכביש בכביש מספר 1. המשטרה קוראת לנהגים לנסוע בכבישים 443 (ירושלים-מודיעין) ובכביש 44. שוטרים יוצבו בצדי הדרכים.

 

עקב העומסים הצפויים בבירה, ממליצה עיריית ירושלים לנהגים לנסוע בכבישים החלופיים הבאים: דרך בגין, כביש 9 (שדרות גולדה מאיר-יגאל ידין), שדרות אשכול,  דרך חברון והרחובות חטיבת ירושלים, בר-לב, בר-אילן, הנביאים, יפו, בן-זכאי, יהודה הנשיא וגולומב.

 

במשטרה טוענים כי ההחלטה על סגירת הכבישים ושימוש בצירים חלופיים נבעו משיקולים ביטחוניים-מבצעיים תוך ניסיון למזער את הפגיעה בשגרת החיים. הערב תעלה המשטרה לכוננות שיא בכל רחבי הארץ בדגש על ירושלים ושדה התעופה. שוטרים יעבדו 12 שעות ברצף, יבוטלו חופשות. במבצע ישתתפו בירושלים לבדה כ-8,000 שוטרים. מהבוקר ייחסמו כבישים בירושלים, על-פי לוחות הזמנים של הגעת בוש ונסיעותיו לפגישות עם ראש הממשלה ונשיא המדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלית קוסובסקי
כביש מספר 1, ארכיון
צילום: גלית קוסובסקי
מומלצים