שתף קטע נבחר

האיחוד האירופי חוקר: האם מיקרוסופט רומסת את המתחרות

בעקבות תלונות של חברות מתחרות, ביניהן מפתחת הדפדפן Opera, נוקיה, IBM ועוד, האיחוד האירופי יבדוק האם מיקרוסופט הפרה חוקי הגבלים עסקיים ורמסה יצרניות דפדפנים מתחרות

האיחוד האירופי הודיע אתמול (ב') כי הוא מתכנן לחקור שוב את ענקית התוכנה מיקרוסופט, על רקע חשדות לשימוש לרעה בכוחה על מנת לרמוס את המתחרים בשוק הדפדפנים.

 

הנציבות האירופאית פתחה בשתי חקירות רשמיות נגד מיקרוסופט: החקירה הראשונה נפתחת בעקבות תלונה של Opera, חברה נורבגית המפתחת דפדפן מתחרה. בעקבותיה יבחן האיחוד האירופאי האם מיקרוסופט ביצעה עבירות על חוקי הגבלים עסקיים כששיווקה את מערכת ההפעלה שלה עם הדפדפן Internet Explorer מובנה, בחינם. Opera קוראת להסרת Internet Explorer מ-Windows, על מנת לאפשר לגולשים בחירה חופשית. כמו כן ייבדק האם מיקרוסופט השתמשה באתריה בטכנולוגיות שאינם תואמות לסטנדרטים בינלאומיים, במטרה למנוע שימוש בדפדפנים אחרים.

 

החקירה השנייה תבדוק האם מיקרוסופט הסתירה מידע מחברות שרצו לפתח תוכנות המותאמות לעבודה עם תוכנות של מיקרוסופט, כמו Office, מערכות הפעלה לשרתים ופלטפורמת .NET. הסיבה לחקירה היא תלונות של חברות כמו IBM, נוקיה, סאן, RealNetworks ו-Oracle - לטענתן, מאחר שמיקרוסופט מספקת את רוב התוכנות למחשבים ביתיים ומשרדיים, אך מסרבת למסור לידיהן מידע שיסייע לכתוב תוכנות התואמות לכלי מיקרוסופט, נמנעת מהן תחרות הוגנת.

 

מיקרוסופט: נשתף פעולה עם החקירה

לפני ארבעה חודשים גיבה בית המשפט את האיחוד האירופי במאבק ארוך נגד מיקרוסופט, שלפי ההאשמות השתמשה

בנתח השוק הגדול של Windows כדי לדחוק את רגליהן של מתחרות בתחום התוכנה. מיקרוסופט אמרה כי תשתף פעולה עם החקירות של הנציבות האירופאית ותספק כל מידע שיידרש ממנה. "אנחנו מתחייבים לשתף פעולה באופן מלא עם החוק האירופאי, ולקיים את חובותינו כפי שנקבעו בפסיקה של בית המשפט ב-2007", אמרה מיקרוסופט בהצהרה.

 

דובר האיחוד האירופאי, ג'ונתן טוד, אמר כי לא ניתן לחזות כמה זמן ייקח לרגולטור האירופאי להחליט האם לתבוע את מיקרוסופט. "זה תלוי במורכבות הנושא ובמידת שיתוף הפעולה שנקבל מהחברה במסגרת החקירה", הסביר.

 

ב-2004 החליט האיחוד האירופי כי מיקרוסופט חייבת בתשלום קנס, אחרי שהפרה את חוקי ההגבלים העסקיים וניסתה להזיק למתחרותיה בתחום נגני המדיה. נקבע כי מיקרוסופט צריכה לשווק גירסה של Windows ללא נגן המדיה של מיקרוסופט, לחלוק פיסות קוד עם המתחרות ולשלם 613 מיליון דולר. מיקרוסופט נאבקה בבית המשפט על ההחלטה, אך הפסידה בספטמבר האחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אהוד קינן
נחקרים. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר
צילום: אהוד קינן
מומלצים