שתף קטע נבחר

שוטר מג"ב פלט כדור - והורשע בהריגת פלסטיני

באוקטובר 2006 עצרו שוטרי מג"ב שלושה פלסטינים ביפו. הם הכו אותם באמצעות אלות, ואחד השוטרים כיוון לעברם רובה טעון. אלא שאז נפלט כדור, שגרם למותו של אחד הפלסטינים. בהחלטה תקדימית קבע בית המשפט שהשוטר פעל באופן מסוכן - ויש להרשיעו בהריגה

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ד') בהריגה שוטר מג"ב לשעבר שגרם למותו של פלסטיני, שוהה בלתי חוקי (שב"ח), לאחר שפלט כדור מרובה טעון שכיוון לעברו. השוטר לשעבר, תומר אברהם, הורשע גם בתקיפה הגורמת חבלה של ממש בפלסטיני נוסף.

 

המקרה אירע באוקטובר 2006, כאשר אברהם יצא עם שני שוטרים נוספים לאתר שבחי"ם ביפו. הם איתרו שלושה פלסטינים באתר בנייה ועיכבו אותם לחקירה בחדר צדדי - שם הכו אותם באמצעות אלות והושיבו אותם עם הגב לקיר. אברהם, שהוצב לשמור על המעוכבים, דרך את נשקו וכיוון אותו לעבר אחד השבחי"ם, איעד אבו לעיה. תוך כדי הפעולה נפלט כדור, שפגע בצווארו של לעיה והרגו.


זירת הירי ביפו (צילום: עופר עמרם)

 

השופט ד"ר עודד מודריק קבע היום כי למרות שמדובר בפליטת כדור ולא בירי מכוון, הרי שמדובר בכיוון נשק טעון מבלי לבדוק אם הוא דרוך או נצור - דבר המהווה נטילת סיכון בלתי סביר, ולא מעשה של רשלנות. השופט גם התייחס לכך שלפני הירי תקף אברהם באלימות רבה את הפלסטינים העצורים.

 

במהלך המשפט טען עורך דינו של אברהם כי לא מדובר בהריגה שכן לא היתה מחשבה פלילית, אך השופט דחה טענה זו וקבע כשאברהם חייב היה להיות מודע לסכנה - ולכן אף הרשיע אותו.

 

פרקליט המחלקה לחקירות שוטרים עו"ד משה סעדה, שייצג את התביעה, אמר לאחר ההרשעה: "זהו עוד אחד מאותם מקרים המהווים תמרורי אזהרה שראוי שיבהירו כי השימוש בנשק, גם על ידי כוחות הביטחון, ראוי לו שייעשה במידה הנדרשת בלבד. כאשר יתגלו מקרים שבהם תהיה חריגה מנוהלי השימוש בנשק, ובפרט כאשר ייפגעו מכך אנשים, מח"ש תתייחס לכך בחומרה המתבקשת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יפו, ביום התקרית
צילום: עופר עמרם
מומלצים