שתף קטע נבחר

לבני תיפגש עם המילואימניקים וההורים השכולים

שרת החוץ נענתה לבקשה להיפגש עם חיילי המילואים ונציגי המשפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמה. עיתוי הפגישה בעייתי, בוודאי בעבור ראש הממשלה המנהל מאבק הישרדות לקראת פרסום המסקנות המלאות של ועדת וינוגרד ביום רביעי. לשכת אולמרט: "כל אדם רשאי להיפגש עם מי שהוא רוצה"

איתות ראשון לאפשרות של מרד בקדימה? שלושה ימים לפני פרסום מסקנות ועדת וינוגרד תיפגש היום (יום א') ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ, ציפי לבני, עם קבוצה של חיילי מילואים ונציגי המשפחות השכולות המבקשים להדיח את אהוד אולמרט ממשרתו. לבני: "אין לייחס לפגישה זו פרשנות אחרת מאשר נכונותי לשמוע אותם".

 

מלשכת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נמסר כי "השרה ציפי לבני לא עדכנה בקשר לפגישה עם

חיילי המילואים והמשפחות השכולות" עם זאת, אמרו בלשכתו: "אין לנו בעיה עם עצם הפגישה, כל אדם רשאי להיפגש עם מי שהוא רוצה".

 

קבוצת אנשי המילואים והמשפחות השכולות המנהלים מאז המלחמה מאבק להדחתו של ראש הממשלה היא שביקשה את הפגישה. לבני נענתה, ומלשכתה נמסר: "זכותו של כל מי שהשתתף במלחמה ושילם עליה מחיר לפגוש את שרת החוץ. חובתה לשמוע אותם. הובהר למבקשים שהשרה אינה מעוניינת לפגוש פוליטיקאים ומתווכים כמו עוזי דיין".

 

חרף הדברים האלה, עיתוי הפגישה בעייתי, בוודאי בעבור אהוד אולמרט המנהל מאבק הישרדות לקראת פרסום המסקנות המלאות של ועדת וינוגרד ביום רביעי. אנשיו של ראש הממשלה נערכים במרץ ליום שאחרי הפרסום.

 

אולמרט אינו מתכוון לקבל את תביעתם של אנשי המילואים והמשפחות השכולות הקוראים להדחתו, כפי שאמר השבוע בכנס הרצליה: "איני מתכוון להתחמק מדיון רציני, מעמיק ואחראי על מה שהיה, מה שכשל ובעיקר מה שהושג. לדיון הזה יש מקום ואני אטול בו חלק כפי שהבטחתי ללא טיוח, ללא טשטוש וללא התחמקות.

 

"אגיב באיפוק ובמתינות, כי אני מאמין שמנהיגות אחראית יודעת להכיל ביקורת עניינית, למקמה במקום הראוי לה בתוך המכלול, להפנים חלק ממנה ולהמשיך הלאה".

 

בקדימה נערכים לטלטלה פנימית

למרות ניסיונו של אולמרט להראות שדברים מתנהלים כנדרש, יש בקדימה שרים שאינם פוסלים על הסף את האפשרות שמסקנות וינוגרד יביאו לטלטלה פנימית, אשר עלולה להביא להדחת ראש הממשלה. אישים אלה אינם מצהירים על כך בפומבי בשלב זה, כדי להימנע מעימות חזיתי עם לשכת ראש הממשלה. ואולם כמה משרי קדימה - ובהם שאול מופז ואבי דיכטר - מקיימים כינוסים פוליטיים רחבי היקף, כדי להגביר את כוחם בתוך המפלגה לקראת אפשרות החלפת אולמרט. באופן רשמי מכחישים שני השרים כי הדברים נועדו לבניית כוח נגד היו"ר, אולמרט.

 

פגישתה של לבני בעיתוי הזה יכולה להיחשב כאיתות לראש הממשלה. בקרבתו של אולמרט היו רוצים לראות את לבני לא מעורבת בפעולות העלולות לפגוע בו, ואולם הנכונות להיפגש עם המילואימניקים ובני המשפחות השכולות מעידה על כך שהיא מאותת לאומרט כי היא אינה נתונה בכיסו.

 

זאת, אף על פי שראש הממשלה מינה את שרת החוץ ליו"ר צוות המשא ומתן עם הפלסטינים, ולמרות שהיא חברה במטבחון המצומצם עם אהוד ברק. מאז שאמרה שלדעתה על אולמרט להתפטר, זמן קצר לאחר פירסום הדו"ח החלקי של ועדת וינוגרד, נשמרו יחסים קורקטיים בין שרת החוץ לבין ראש הממשלה.


פורסם לראשונה 26/01/2008 21:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חבילה לקראת פירוק?
צילום: איי פי
מומלצים