שתף קטע נבחר

ש"ס לאולמרט: אנחנו רציניים לגבי ירושלים

מועצת החכמים התכנסה בביתו של הרב עובדיה והצהירה: "נפרוש כשיידונו ענייני ירושלים במו"מ עם הפלסטינים". השר אלי ישי דיווח על פגישתו עם אולמרט ואמר: "לא רוצים להתעורר יום אחד ולגלות שסגרו הסכם". על דבר אחד הם לא דיברו - דו"ח וינוגרד

מועצת חכמי התורה של ש"ס התכנסה הערב (א') בביתו של הרב עובדיה יוסף שברחוב הקבלן בירושלים. הישיבה ערכה כשעה, ובמהלכה עדכן יו"ר המפלגה, השר אלי ישי, את הרבנים בפרטי שיחתו עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בשבוע שעבר, כאשר במרכז הדברים עומדת סוגיית ירושלים.

 

מזכיר מועצת החכמים, רפאל פנחסי, פרסם הצהרה חד משמעית לפיה: "ברגע שיתחילו לדבר עם הפלסטינים על ירושלים תנועת ש"ס תפרוש מיידית מן הממשלה". ההצהרות אינן חדשות, וכינוס מועצת החכמים נועד בעיקר לאותת לאולמרט כי ש"ס רצינית ובלתי מתפשרת בכל הקשור לחלוקת ירושלים וויתור על חלק מהשכונות בה.


ישי: "ראש הממשלה הבטיח לי שהבנייה לא תוקפא" (צילום: גיל יוחנן)

 

עוד נמסר כי "מועצת חכמי התורה סבורה כי אין לדבר על הסכמי שלום ולא לנהל משא ומתן לפני הפסקת הטרור לחלוטין כמקובל על הכל". את ההצהרה חותמים הרבנים בבקשה מכלל ישראל להתפלל לשלום אמיתי ולביאת המשיח במהרה.

 

לאור הדיון על ענייני הליבה בשיחות, ישי הביע חשש שמא תתעורר ש"ס מאוחר מדי. "אנחנו לא רוצים לקום בוקר אחד ולגלות שסגרו הסכם", אמר ישי לאולמרט בפגישתם, וביקש שקיפות מלאה לגבי כל הדיונים במו"מ המדיני. ההצהרה נבעה גם מלחץ מכיוון הציבור החרדי בנושא.

  

על אף שבשטח מתבצעת הקפאת בנייה בהתנחלויות ובחלק מהשטחים שמעבר לקו הירוק, אמר ישי כי "ראש הממשלה הבטיח לי שלא תהיה שום הקפאת בנייה בירושלים ובסביבותיה.

 שוחחתי עם שר הביטחון שאמר כי יבדוק את הנושא. במידה שזה לא משתחרר - אני אחזור לראש הממשלה".

 

בש"ס נמנעו מלדבר על דבר אחד המעסיק יותר מכל את המערכת הפוליטית - דו"ח וינוגרד. במפלגה מעדפים להתמקד בנושאים הקשורים לתהליך המדיני, וישי אמר רק: "כאשר יתקבל הדו"ח - נקרא אותו ונגיב בהתאם". לאחרונה התחזק מעמדה של ש"ס בקואליציה, לאור פרישתה של סיעת 'ישראל ביתנו'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישיבת מועצת חכמי התורה עם הרב עובדיה, הערב
צילום: גיל יוחנן
מומלצים