שתף קטע נבחר

העיקר שיגיעו: בכנסת נערכים לשלג בבירה

רק חברי כנסת ושרים שילונו בבתי המלון באזור הכנסת יזכו להסעה ברכבי שטח מיוחדים. מפלסת תפנה את השלג מצירי התנועה בשטח המשכן. העיקר שלא יפסיקו לחוקק

ההיערכות לקראת השלג הצפוי לא פוסחת גם על בית המחוקקים. מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, הנחה את חברי הכנסת והשרים הלנים בבתי מלון בירושלים, ללון בלילה שבין שלישי לרביעי להשתכן רק בבתי מלון הסמוכים למשכן.

 

בד בבד תשכור הכנסת רכבי שטח מיוחדים (4X4) אשר בעת הצורך יובילו את הח"כים והשרים באופן מרוכז מבתי המלון לכנסת. בלשניקוב הודיע כי ח"כים שלא ילונו בקרבת המשכן לא יזכו לשירות ההסעה המיוחד. בנוסף הוחלט במשכן להזמין מפלסת שתפנה את השלג מצירי התנועה בשטח הכנסת.


כבר נערכים. הכנסת המושלגת (צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)

 

הכנסת פנתה לעיריית ירושלים וביקשה לתת עדיפות בפינוי צירים המובילים לכנסת. גם עובדים אשר חיוניים לעבודת המשכן ומתגוררים הרחק מהמשכן ילונו בבתי מלון סמוכים.

 

"מטרתנו העיקרית היא לא לפגוע בעבודה הפרלמנטרית, ולאפשר את עבודת ועדות הכנסת והמליאה כסדרן", אמר בלשניקוב. "מניסיוננו בשנים עברו, חברי כנסת ושרים נתקעו בדרך למשכן בשל שלג כבד. הפעם החלטנו להיערך לכך מבעוד מועד.

 

"עבודת ועדות הכנסת והמליאה מתחילה בשעה מוקדמת יחסית בימי רביעי, ועל כן כל עיכוב בהגעת המחוקקים והשרים לכנסת עלול לפגוע בעבודת המשכן. לכן החלטנו לעשות כל מה שניתן כדי לצמצם את האפשרות שעבודת הכנסת תיפגע".

 

בעיריית ירושלים נערכים כדי להשאיר כ-500 ק"מ צירים פתוחים גם במקרה של סערה עזה. מדובר בצירים המוגדרים "אדומים", ובהם כבישים בין מרכזי השכונות לבתי-החולים השונים. בנוסף יוכן מערך מיוחד לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים במקרה של שלג. העירייה אף תקיים הערכת מצב בנוגע לקיום הלימודים כסדרם בבתי-הספר על רקע מזג האוויר הסוער.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העיקר שיחוקקו. ארכיון
צילום: מאיר פרטוש
שלג בירושלים בחורף שעבר
צילום: חיים צח
מומלצים