שתף קטע נבחר

המילואימניקים נפגשו עם ברק: "קיים ההבטחה"

שר הביטחון נפגש עם מובילי מחאת חיילי המילואים והבטיח כי יחליט על המשך צעדיו בממשלה רק לאחר שיקרא את דו"ח וינוגרד. המילואימניקים השיבו לשר: "אנחנו רואים בך חלק מהפיתרון ולא חלק מהבעיה". תומר בוהדנה ל-ynet: "יש הרגשה שהם עומדים על המקפצה ומשתינים עלינו מלמעלה"

"אתם מלח הארץ, אודיע מה עמדתי לאחר שאסיים לקרוא את דו"ח וינוגרד". זה מה ששמעו אמש (יום ה') מובילי מחאת המילואימניקים משר הביטחון, אהוד ברק. השניים, יקיר שגב ותומר בוהדנה, נפגשו עם השר לבקשתו, מעט יותר מיממה לאחר הגשת הדו"ח הוועדה לבדיקת כשלי מלחמת לבנון השנייה.

 

 

השר ברק הבטיח פעמים רבות בשבועות האחרונים כי יחליט על המשך צעדיו בשאלת הישיבה בממשלה, רק לאחר שיקרא את הדו"ח. "אעשה מה שטוב ביותר עבור המדינה", חזר ואמר במספר הזדמנויות. בעת דיון של סיעתו בכנסת הוא אף הטיח בנציגי המילואימניקים שלא יגידו למנהיגים כיצד עליהם לנהוג.

 

בפגישה אמרו חיילי המילואים לשר הביטחון כי הם "רואים בו חלק מהפיתרון ולא חלק מהבעיה". הם שבו והעלו את הדרישה שיפרוש לאלתר מהממשלה, כפי שהבטיח לאחר פרסום דו"ח הביניים של הוועדה. "לו היית במקומו של אולמרט, היית לוקח אחריות", אמרו לברק.

 

בוהדנה, שנפצע במלחמה, סיפר לאחר הפגישה ל-ynet: "אמרנו לשר הרבה דברים, חלקם כבר נאמרו בעבר. הוספנו ואמרנו שלמעשה עניין האחריות האישית הוא העניין המהותי בכל הדיון שלנו, וכי בלשכת אולמרט מציגים את הדו"ח כניצחון. מבחינתם, המלחמה עוברת להם ליד האוזן".

 

עוד אמר קצין המילואים כי "יש הרגשה כללית בציבור שהם עומדים על המקפצה ומשתינים עלינו מלמעלה". בוהדנה הבטיח כי פעולות המחאה נגד ברק ואולמרט יימשכו: "ביום שני נהיה בדיון שייערך בכנסת. אנחנו מבקשים מברק שיקיים את ההבטחה שלו".

 

מוקדם יותר אתמול כינס יו"ר הליכוד, חבר הכנסת בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים, בה קרא לברק לפרוש מהממשלה. "ראש הממשלה אינו כשיר ואינו ראוי להנהיג", אמר נתניהו וטען כי אולמרט מרוקן מתוכן את המושג אחריות. "גם ברק יודע זאת, והציבור מצפה ממנו שיקיים את התחייבותו לא להמשיך. מי היה מפקיר את עצמו בידי רופא שכשל בניתוח? מי היה עולה על אוטובוס שנהגו עשה תאונה קטלנית זה מכבר?" תהה.

 

נתניהו התייחס בדבריו לעובדה ששר הביטחון והרמטכ"ל בעת המלחמה - עמיר פרץ ודן חלוץ - פרשו מתפקידיהם. "ראשי המערכת שכשלו חייבים להתחלף. זה קרה במלחמה הזו בצמרת הדרג הצבאי, אבל היחיד שאצלו זה לא קרה - וגם לא קורה - דווקא זה שנושא באחריות העליונה לכשלון, ראש הממשלה, שמרוקן מתוכן את המושג אחריות".

 

לבני מאחורי אולמרט, בינתיים

ובתוך כך, בקדימה לא לגמרי שקט. על אף התייצבותם של בכירי המפלגה מאחורי ראש הממשלה, גורמים במפלגה העריכו כי למרות דבריה של שרת החוץ, ציפי לבני, בישיבת הסיעה אתמול, היא "לא סגרה את כל הדלתות בפני מהלך פוליטי עתידי, אם אהוד ברק יחליט לעשות מהלך דרמטי בימים הקרובים".

 

לפני הישיבה, שוחחה שרת החוץ בארבע עיניים עם ראש הממשלה ואמרה לו כי בכוונתה לעבוד איתו בצורה מסודרת. ואולם גורמים בקדימה סייגו את הדברים מאוחר יותר, והבהירו כי הדברים של לבני אינם בגדר "התייצבות חד משמעית מאחורי ראש הממשלה". על פי הגורמים, לבני אומנם הביעה תמיכה בראש הממשלה, אולם דבריה בישיבה יאפשרו לה בעת הצורך לשנות את עמדתה ולעמוד דווקא מול אולמרט.


פורסם לראשונה 31/01/2008 23:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק. מלח הארץ
צילום: איי פי
בוהדנה. אחריות אישית
צילום: גיל יוחנן
נתניהו. פנייה לברק
צילום: עופר עמרם
מומלצים