שתף קטע נבחר

כבאים בחיפה כיבו סלון כלות שהוצת, והותקפו

בעלי סלון כלות שהוצת בחיפה, אב ובנו, חשודים שהיכו צוות כבאים, שהגיע לכבות את האש בשכונת הדר בעיר. מפקד משטרת חיפה: "אנו מתייחסים למקרה בחומרה רבה. נמצה את הדין ואת החקירה"

צוותי כיבוי שהגיעו הלילה (יום א') לכבות שריפה בסלון כלות בשכונת הדר בחיפה, הותקפו בידי אזרחים במקום. אחד הכבאים נזקק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בשירותי הכיבוי בחיפה ציינו כי זו אינה הפעם הראשונה שצוותים מותקפים, בעיקר בידי ערבים. הם מתכוונים לפנות למנהיגי הציבור הערבי בדרישה להפסיק את התקיפות הללו.

 

המשטרה עצרה אב (56) ובנו (22), בעלי המספרה, החשודים בתקיפה. הבוקר תבקש להאריך את מעצרו של הבן. מחקירה ראשונית מתברר כי המספרה הוצתה.

 

השריפה פרצה בסלון הכלות ברחוב שבתאי לוי סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. הכבאי שנפגע, סולימאן שחידם, סיפר כי היה בצוות הראשון שהגיע למקום. "הגענו למקום שלוש או ארבע דקות אחרי הקריאה, המפקד אמר לי לפתוח זרנוק ולתת מכת מים במספרה שבערה. פתאום הגיעו כל מיני אנשים, התחילו לצעוק עלי 'למה אתה לא נכנס, למה אתה כן נכנס, יש שם בלוני גז'. דחפו אותי ונפלתי מגדר של חצי מטר-מטר על הגב.

 

"בחור אחד צעיר הביא לום והתחיל להכות אותי בגב, אם הוא היה פוגע בי במקום אחר, יכול להיות שלא היינו יכולים לדבר עכשיו. פשוט ראיתי את המוות בעיניים. למרות זאת המשכתי בפעולות הכיבוי. רק אחרי כמה זמן התחלתי להרגיש את הכאבים ואז כבר פינו אותי לבית החולים". שחידם קיבל טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם ושוחרר כשהוא סובל מכאבים בגבו.

 

מפקד המשמרת, רשף משנה מרזוק חמוד, זועם. "התקיפה הזו היתה עלולה להיגמר בצורה גרועה הרבה יותר. הרי לא באנו רק לכבות שריפה במספרה, המספרה היא חלק מבניין בן ארבע קומות. היו שם אנשים, בהם אישה זקנה מוגבלת בהליכה בקומה הראשונה. נאלצנו לפנות אנשים שנשארו בבניין וגם לטפל בשריפה עצמה. לא ייתכן שמפקד שירותי הכיבוי יצטרך לדאוג לשלום אנשיו במקום להתייחס לסכנות ולהצלת חיי אדם. זה המקום היחידי בעולם שיש מצב כזה שתוקפים צוותי כיבוי שבאים להציל חיי אדם. אני מרגיש נבגד. אנחנו מגיעים להציל, ונפגעים".

 

חמוד סיפר כי גם צוותי המשטרה שהגיעו למקום התקשו להשתלט על המתפרעים וחלק אף הותקפו בעצמם. מפקד משטרת חיפה, ניצב משנה דוד בן עטיה: "אנו מתייחסים למקרה בחומרה רבה, מדובר בתקיפה של אנשי כוחות ביטחון ובכוונתו למצות הדין ואת החקירה".

 

גורם בשירותי הכיבוי בחיפה אמר כי זו אינה הפעם הראשונה שכבאים מותקפים בעת פעילות מבצעית בשכונות, בעיקר בעיר התחתית בחיפה, שם מתגוררת אוכלוסיה ערבית-נוצרית. "עיקר התקיפות הן בתקופה של חג הצלב, שאז מציתים ה'חוגגים' פחי אשפה וצוותי כיבוי שבאים לכבות אותן, מותקפים באלות ובחזיזים. לצערי, לא נעשה מספיק כדי להילחם בתופעה. אולי בעקבות האירוע החמור מהלילה, הגיע הזמן להידבר עם המנהיגים של הציבור הערבי בחיפה ולהביא להפסקת התופעה".

 

הכבאים בחיפה סיפרו כי בעבר הותקפו כבאים באבנים בעת שהכבאיות נסעו ברחובות העיר וכי במקרה אחר אף הגיעו תושבים מהעיר התחתית לתחנת הכיבוי במושבה הגרמנית וניקבו צמיגים של מכוניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים