שתף קטע נבחר

השר אלי ישי: להפסיק את המו"מ עם הפלסטינים

בעקבות הפיגוע בדימונה קרא השר אלי ישי להפסיק את המשא ומתן המדיני ולשקול את כיבוש ציר פילדלפי מחדש. ח"כים מהימין: הפיגוע הוא תשובת המחבלים להחלטת אולמרט להגמשת הקריטריונים לשחרור מחבלים "עם דם על הידיים"

סגן ראש הממשלה ויושב ראש ש"ס, השר אלי ישי, קורא "לבחון מחדש את החזרת השליטה בציר פילדלפי ולהפסיק באופן מיידי כל ערוץ של משא ומתן מדיני". בעקבות הפיגוע בדימונה, אמר כי: "במקום לעסוק במשא ומתן יש לעסוק בביטחון". ישי הוסיף כי "החלטת הממשלה הקודמת בנוגע לנטישת ציר פילדלפי ללא יכולת פיקוח, היתה טעות".

 

חברי כנסת מהימין טענו כי פיגוע ההתאבדות בדימונה, שבו נרצחה אשה וכעשרה נפגעו, הוא תשובת ארגוני הטרור להגמשת הקריטריונים לשחרור מחבלים "עם דם על הידיים". חלק מהם אף הגדילו לעשות וקראו לפגוע במנהיגי חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה ומחמוד א-זהאר.

 

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) אמר כי "דווקא ביום שבו מדברים על הגמשת הקריטריונים לשחרור מחבלים עם דם על הידיים, קיבלנו תזכורת כואבת למה אותם מחבלים מסוגלים". לדבריו, הסברה שהמחבלים הגיעו לדימונה אחרי שעזבו את רצועת עזה, "מחייבת אותנו להבין שכל השיחות עם אבו מאזן שוות כקליפת השום, משום שהחמאס שולט ברצועה".

 

שלום קרא לשר הביטחון לצאת לפעולה רחבה ברצועת עזה לתנועת ש"ס לפרוש מהממשלה בתגובה לפיגוע. "לאחר שווינוגרד ואנאפוליס תמו - נגמרו התירוצים נגד ביצוע פעולה בעזה, כפי שממליצים במערכת הביטחון. הגיע הזמן לצאת לפעולה הנדרשת כדי להכות מכה ניצחת את הטרור החמאסי ולמנוע מהם את האפשרות למנוע בעתיד לעשות פעולות טרור נוספות נגד אזרחים חפים מפשע", אמר.

 

סגן ראש השב"כ לשעבר, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), אמר בשיחה עם ynet כי "חזרה של פיגועי התאבדות למעגל הפעילות הטרוריסטית מול מדינת ישראל, זו מציאות שישראל לא יכולה להשלים איתה. לא הסתגלנו לטרור הרקטי, ועכשיו הצטרף אליו טרור ההתאבדויות".

 

חסון קרא להגיב בחומרה על הפיגוע. "זו מציאות שמדינת ישראל חייבת להבהיר באופן מיידי את המשמעות לכך. אני מזכיר לכולם מה עצר את פיגועי ההתאבדות של החמאס - שייח יאסין ורנטיסי שהגיעו לגן עדן עצרו את פיגועי ההתאבדות. אני מזכיר שאיסמעיל הנייה עדיין בחיים וגלעד שליט עדיין בשבי. אני קורא לא להמתין לפיגוע הבא ולפגוע בהנהגת החמאס, כולל הנייה וא-זהאר".

 

"לבנות גדר בגבול ישראל-מצרים"

גם ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) מצא קשר בין החלטת ראש הממשלה, בניגוד לעמדת השב"כ, להגמיש את הקריטריונים לשחרור מחבלים. "על פי אולמרט, מי שהסיע את המחבל הלין אותו והכין לו את המטען, יוכל להשתחרר מהכלא", אמר אלדד. חברו למפלגה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, אמר כי "אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בגבול הפרוץ ברפיח והעובדה שסמכה על מצרים שתעשה את העבודה, הגביר את הטרור שגרם לפיגוע".

 

חברי כנסת אחרים קראו לבנות גדר ביטחון בגבול ישראל-מצרים. ח"כ אבשלום וילן (מרצ) אמר כי "הפיגוע המתועב הוא תוצאה של פריצת הגבול בין רצועת עזה לסיני. אין מנוס מלבנות במהירות גדר שתבדיל בין סיני למדינת ישראל".

 

לדברי ח"כ יולי אלדשטיין (ליכוד): "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של ההפקרות בתחום הביטחוני. הממשלה שאפשרה את פריצת הגבול עם מצרים אפשרה בכך גם את החדרת האמל"ח המתקדם לתוך הרצועה ומחבלים מתאבדים לתוך תחומי מדינת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ישי.
צילום: גיל יוחנן
צילום: פייר תורג'מן
סלומיאנסקי. "הממשלה סמכה על מצרים"
צילום: פייר תורג'מן
חסון. "לפגוע במנהיגי חמאס"
צילום: אלעד גרשגורן
וילן. "לבנות גדר בין ישראל למצרים"
צילום: יותם פרום
שלום. "התשובה להגמשת הקריטריונים"
צילום: דודי ועקנין
מומלצים