שתף קטע נבחר

ידידות: 0:1 לנבחרת ישראל על רומניה בר"ג

משחק סביר בהחלט לחבורה של דרור קשטן, שמתכוננת למוקדמות המונדיאל. הישראלים לא התקשו להתמודד עם היריבה, שתשחק בקיץ ביורו. גולן כבש את שער הניצחון (25), פטרה האורח הורחק עוד קודם לכן (23)

עוד משחק בקדנציה של דרור קשטן כמאמן הנבחרת מאחורינו. הפעם ניצחה ישראל את רומניה 0:1 במשחק ידידות, כשהיא חוזרת לטעון לכתר של אלופת העולם במשחקי ידידות. עומר גולן כבש את השער היחיד לזכות החבורה הישראלית.

 

אפשר להסתכל על המשחק הזה משני כיוונים: הרע - עוד משחק בו הנבחרת לא מציגה כדורגל גדול, הטוב - משחק בו ישראל מנצחת ללא בעיה מיוחדת את רומניה, שתתמודד בקיץ ביורו. לראשונה מזה הרבה זמן הצליח הקפטן יוסי בניון להזכיר את קשר ליברפול שנושא את אותו שם.

 

תמיר כהן נראה כבחירה הטבעית במרכז המגרש וגם ההגנה שומרת על יכולת אחידה לאורך כל 90 הדקות. קשטן ניצל את המחצית הראשונה על מנת להחזיר לדודו אוואט, שלא שיחק בחודשיים האחרונים בלה קורוניה, את הביטחון.. באיצטדיון רמת גן אפשר למצוא 20 אוהדים רומנים, שעושים לפרקים יותר רעש מהקהל המקומי.

 

מהלך המשחק

המשחק נפתח בגישושים ולמעט מבצע נאה של יוסי בניון הנמרץ, שהשאיר כדור אותו בזבז דדי בן דיין, לא ראינו יותר מדי. בדקה ה-23 הגיע האירוע המשמעותי הראשון במשחק, כשאובידיו פטרה מסטיאווה בוקרשט לפת את רגלו של תמיר כהן מחוץ לרחבה וראה כרטיס אדום.


יצחקי משגיח על גויאן הרומני (עוז מועלם)

 

ההרחקה כנראה זיעזעה במקצת את ההגנה הרומנית, שכעבור שתי דקות גם ספגה. עומר גולן המשיך ממטר קרן שפגשה את הראש של תמיר כהן וכבש את ה-0:1

 של ישראל (25). רומניה כמעט והישוותה בדקה ה-30, אחרי נגיחה מסוכנת של צ'יפריאן מאריצה. למרות בעיטה אחת חלשה של בניון (32) למסגרת, היתה זו רומניה שהגבירה את הלחץ והגיעה להזדמנויות טובות עד לסיום המחצית - בעיקר מצידו של מאריצה.

 

המחצית השנייה נפתחה עם הזדמנות של מוטו, שנגח בשלומיאליות החוצה ממטרים ספורים בדקה ה-52. גם חמש דקות אחר כך היה זה החלוץ הרומני ששוב היה קרוב לכיבוש, אבל הבעיטה שלו עברה רחוק מהשער. ישראל כמעט והענישה את היריבה בצד השני לאחר שבניון פירגן לברדה, אבל זה בעט לרגליו של השוער ומשם לקרן. בדקה ה-63 הופל עמית בן שושן המחליף ברחבה, אבל השופט סימן לו לקום ולא שרק לפנדל.

 

הרכבים

ישראל: דודו אוואט (ניר דוידוביץ', 46); יואב זיו, אבי סטרול (קלמי סבן, 68), טל בן חיים (שמעון גרשון, 46), דדי בן דיין; תמיר כהן, משה אוחיון (רביד גזל, 67), ברק יצחקי (עמית בן שושן, 46), יוסי בניון, אליניב ברדה; עומר גולן (אבירם ברוכיאן, 60).

 

רומניה: בוגדאן לובונט; קוסמין קונטרה, גבריאל תמאש, סטפן ראדו, אויבידיו פטרה (הורחק, 23); כריסטיאן קיבו, אדריאן מוטו, רזבאן קוסיץ', דורין גויאן; פאנל ניקוליצה, צ'יפריאן מאריצה.


פורסם לראשונה 06/02/2008 20:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרור קשטן
צילום: אלי אלגרט
מומלצים