שתף קטע נבחר

עזה: שבעה נהרגו בתקיפות מהקרקע ומהאוויר

מורה פלסטיני בבית ספר חקלאי נהרג בבית חנון, ותלמידיו נפצעו. מצה"ל נמסר כי הותקפה חוליית משגרי רקטות. מוקדם יותר הרגו חיילי צה"ל חמישה אנשי חמאס ואיש ג'יהאד איסלאמי. החיילים שפעלו בצפון הרצועה נתקלו בקבוצת חמושים, וירו לעברם בסיוע חיל האוויר

תקיפה בצפון רצועת עזה: לפחות שבעה פלסטינים נהרגו הבוקר (יום ה') בשורה של תקיפות צה"ל בצפון רצועת עזה. לאחר השעה 8:00 דיווחו הפלסטינים כי מורה נהרג מפגיעת טיל בבית ספר בבית ספר חקלאי ושלושה מתלמידיו נפצעו. מצה"ל נמסר כי הותקפה חוליית משגרי רקטות. מוקדם יותר נהרגו חמישה אנשי חמאס ואיש ג'יהאד איסלאמי בתקיפה משולבת של כוחות גולני, שריון וחיל האוויר. 

 

 

הפלסטינים דיווחו על שורת תקיפות שבוצעו בג'בליה ובבית חנון שבצפון הרצועה. לטענתם, הירי בוצע לעבר חוליות של תצפיתנים, המאבטחים את אזור הגבול. על-פי המידע הפלסטיני, כוחות צה"ל פעלו הלילה סמוך לעיירה ג'בליה, ליד גבולה הצפוני של רצועת עזה. 

 

עדי ראייה פלסטינים סיפרו כי הכוחות שהיו מלווים בטנקים ובדחפורים, ונכנסו כמה מאות מטרים לעומק הרצועה, נתקלו בחמושים ואז פרצו חילופי אש. כלי טיס שחגו מעל ירו טילים ופגעו ברוב החמושים. חלקם נפגעו מהירי של כוחות הקרקע. דובר חמאס, אבו עוביידה, מסר לסוכנות איי.פי כי שניים מההרוגים הם מפקדים ברמת השטח. 

 

גורמי רפואה בעזה וכן גורמים בחמאס אישרו ששישה חמושים נהרגו בתקיפה. גופת אחד החמושים התגלתה במרחק מה ממקום התקיפה, ליד תחנת דלק באזור ג'בליה. לטענת הפלסטינים, הוא כנראה הועף לשם כתוצאה מהדף של טיל. לאחר מכן דיווחו הפלסטינים, כי צה"ל ירה טיל לעבר חוליית חמושים בצפון הרצועה, אך החטיא.

 

אתמול תקף חיל האוויר בצפון רצועת עזה בתגובה לירי רקטות הקסאם לעבר ישראל. אחת הרקטות נחתה סמוך לגן-ילדים באחד הקיבוצים בנגב המערבי, וגרמה לפציעתן של פעוטה בת שנתיים וילדה בת 12.

 

בתקיפה נפצע אנושות פעיל בגדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ושניים נוספים נפצעו באורח קל. גורמים בחמאס מסרו כי השלושה הותקפו בעת שעשו דרכם לשיגור רקטות סמוך לעיירה בית-חנון.

 

זמן קצר קודם לכן תקף צה"ל פעמיים מטרות של הארגון ברצועה.

במקרה הראשון, הופצץ בית מלאכה סמוך למחנה הפליטים נוסיראת, דבר שגרם גם לפציעתם של ארבעה פלסטינים באורח קל. בתקיפה השנייה הופצצה מכולה בדרום הרצועה.

 

בתוך כך, הזהיר אמש נציג חמאס באיראן כי הארגון חידש את הפיגועים - ועל הישראלים לצפות למתקפות נוספות. לדבריו, הפיגוע בדימונה היה רק ההתחלה, והוא בא לאחר שהישראלים "התעלמו וזלזלו בהפסקות-האש מצד ההתנגדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים