שתף קטע נבחר

המדריך השלם לאיחוד ומיזוג קבצים

רוצים לחבר מסמכים מפוזרים לכדי קובץ אחד? לחבר מקטעי סרטים מהמצלמה שלכם לכדי סרט שלם אחד, או לחבר את כל התמונות שלכם לתמונה גדולה? כך תעשו זאת ובחינם

פתחו את תיקיית "המסמכים שלי". סביר להניח שתמצאו שם כמה מאות (וחלקכם אולי אפילו כמה אלפים) קבצים מפוזרים מכל מיני מקורות. מתוך קובצי הקול, התמונות, הסרטים, והמסמכים שיש לכם במחשב - יש כאלה שתוכלו למזג לכדי קובץ אחד כדי למחוק את כל השאריות ולעשות סדר בכונן הקשיח.

 

אפשר לפתוח את הקבצים בתוכנות עריכה מתקדמות (בהתאם לסוג של כל קובץ) ולחבר ביניהם ידנית - ואפשר גם לעשות את זה יותר בקלות ובחינם באמצעות תוכנות המיועדות אך ורק למטרה הזאת - מיזוג קבצים. 

 

קובצי טקסט (מסוג DOC, RTF)

קורה שיש ברשותנו שורה ארוכה של קבצים שנכתבו במעבד התמלילים Word, לפעמים עשרות ואף יותר. אם אלה מתכונים שהחלטנו סוף-סוף לערוך למסמך אחד

ולהפיץ בין בני המשפחה, או להדפיס לעיון במטבח; ואם אלו פרקי יומן שכתבנו בקבצים נפרדים, והחלטנו לאחד אותם.

 

ניתן לעשות זאת ישירות דרך מעבד התמלילים Word:

 

  • פתחו קובץ חדש, או את הקובץ הראשון ברשימה.
  • בסרגל הכלים (שורת התפריטים), פתחו את תפריט "הוספה". לחצו על "קובץ"
  • בחר את הקבצים שברצונך לאחד למסמך אחד (טיפ: החזק את מקש Shift לחוץ, כדי לבחור קבצים רבים. החזק את מקש Ctrl לחוץ כדי לבחור קבצים מסוימים).
  • כשסיימת לבחור את הקבצים הרצויים, לחץ על "הוספה".
  • שמור.

 

זה הכל. עכשיו המסמכים הנפרדים, אוחדו לתוך מסמך אחד.

 

מסמכי טקסט פשוט (TXT)

כדי לאחד שורה של מסמכי טקסט, יש לפעול באותה דרך שתוארה לעיל. בנוסף, בתיבת בחירת הקבצים יש להגדיר "Text Files"בתפריט "קבצים מסוג". אחרי שכל המסמכים הבודדים התאספו לתוך המסמך הנוכחי, בתיבת הדו-שיח של שמירה, יש לבחור בתפריט "שמור כסוג". "Plain Text" אם בכל זאת מתעצלים, ניתן להיעזר בתוכנה חופשית, כמו JS Text File Merger. מעט מיושנת אבל עושה עבודה מהירה ויעילה. והכי חשוב, לא משבשת את העברית. תוכנה חופשית נוספת היא Easy File Joiner.

 

מסמכי PDF

כדי לאחד מסמכים בפורמט נייד, PDF, אל מסמך אחד, ניתן להיעזר בתוכנה חיצונית. PDF Split and Merge היא תוכנה בקוד פתוח (כלומר, חינמית) בעלת ממשק ויזואלי אינפורמטיבי ונוח, והכי חשוב, עובדת טוב עם עברית. התוכנה עושה עבודה מעולה, גם לא עולה כסף, וגם אינה כרוכה בהוספת מדפסת וירטואלית (מה שנדרש לפעמים ביצירת PDF). קיימת גם גרסה ניידת, ללא התקנה (ראו בעמוד ההורדות). גררו את הקבצים ללוח התוכנה, או בחרו אותם מתוך התפריט. הגדירו מיקום ושם לקובץ הסופי, ואשרו. זהו הקובץ מוכן.

 

*התוכנה דורשת רכיב Java, שניתן להורידו בחינם מכאן.

 

קובצי תמונות (JPG)

כדי ליצור קובץ תמונה בודד שיכיל באופן מסודר קבוצה של תמונות נפרדות, נוכל להיעזר ב-JPEG Joiner. תוכנה חופשית, זעירה וללא צורך בהתקנה.

 

הממשק מאפשר בחירה של סדר התמונות לפי מספר היחידות בשורה ובעמודה. מוצג חישוב אוטומטי לכמות התמונות הנדרשות כדי להפיק את הקובץ. אם לדוגמה בחרתם שלוש עמודות ובכל עמודה חמש תמונות, תצטרכו להכין תיקייה ובה סך מדויק של 15 קבצים. התוכנה גם מאפשרת לשנות את איכות הפלט, ואם רוצים, גם

ניתן להמיר אותו על הדרך ל-Bmp.

 

קובצי קול (MP3, WAV, WMA)

תוכנת MP3 Merger היא קלילה ומהירה כברק (חופשית). בתוך רגעים בודדים היא מאחדת שורה של קבצים (לא פחות מאלף!) אל קובץ אחד. הממשק פשוט ונקי, אבל תקוע עם מעטפת של XP. כפתורים בודדים, ותפריט עזר בקליק עכבר ימני. ניתן לגרור קבצים או תיקיות אל חלון התוכנה, או לבחור אותם דרך התפריט. אפשר לשלוט בסדר הקבצים.

 

היות שהתוכנה לא מאחדת פורמטים אחרים מלבד MP3, ונקודת הזכות שלה זאת המהירות, אם אתם נדרשים לאחד קבצים מפורמט שונה (WAV, WMA), תוכלו להיעזר ב- Shuangs Audio Joiner (מוצר סיני חופשי).

 

יש עוד תוכנות רבות לאיחוד קובצי מוזיקה, אבל בדרך כלל האיחוד הוא סופי, כלומר אם התחרטתם אחרי שמחקתם את הקבצים המקוריים, נותרתם עם קובץ אחד שמכיל את כל המוזיקה, ולחתוך אותו מחדש זה לא פשוט כמו לאחד אותו. לשם כך יש פיתרון של תוכנה להכנת אלבומי מוזיקה, MP3 Album Maker (חופשית). באמצעותה ניתן לאחד, גם במהירות ובקליקים בודדים, שורה של רצועות לתוך קובץ אחד. היופי בה הוא כאשר החלטתם שאין לכם צורך עוד בצמצום הקבצים, תוכלו להעביר את קובץ הפלט דרך התוכנה, והיא תשחרר מתוכו את הקבצים המקוריים.

 

להרצת התוכנה נדרש רכיב NET Framework 1.1. להורדה מכאן.

 

קובצי וידיאו (MPEG, AVI, WMV)

MediaJoin היא תוכנה (חופשית) כבדה ואיטית, אומנם מטפלת יפה גם באיחוד קובצי מוזיקה, אך העדפנו שלא להמליץ עליה למטרה זו בשל הזחלנות. לעומת זאת היא מאחדת וידיאו באופן איכותי תוך שימוש במגוון דחיסות וקידודים. יש לבחור את הקבצים הרצויים; לבחור את סוג הפרויקט, אודיו או וידיאו; לבחור את סוג הפלט; וללחוץ על Join. כאן תידרשו לבחור את מיקום ושם קובץ הפלט, וכן את סוג הדחיסה.

 

בשל האיטיות של MediaJoin, אין מנוס מהצעת כלים קלילים יותר וייעודיים לסוגי פורמטים מוגדרים. קחו את CombiMovie, לאיחוד קובצי MPG. ואת AviSplit, לאיחוד קובצי Avi. שתיהן חופשיות ומאותו בית יוצר.

 

נחמן גרשונוביץ  הוא סופר חרדי וחוקר בין-תחומי, באתרו האישי 'ספרא וסייפא' הוא כותב סיפורים והומור לצד מגוון מתחומי החיים והטכנולוגיה, וגם ממציא טכנו-מיתוסים .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים