שתף קטע נבחר

קסאם פגע ישירות בבית בשדרות

ארבעה בני משפחת פרץ - זוג ההורים, ילדתם והסב - לקו בחרדה בעת שרקטה חדרה דרך גג רעפים כשהסבו לשולחן סעודת ערב השבת. אבי המשפחה, רפי פרץ, סיפר ל-ynet: "התיישבנו לפצח גרעינים, ולפתע נשמע 'צבע אדום'. אפילו לא הספקנו לרוץ לחדר המוגן". שני תושבים נוספים נפצעו קל בשעת מנוסתם. אמש נחתו בשדרות ובשער-הנגב שבע רקטות

מטח הרקטות אינו פוסק. שבע רקטות קסאם נורו אמש (יום ו') מרצועת עזה לעבר יישובי הנגב המערבי. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית בשדרות. צוותי מד"א שהוזעקו לאתרי נפילת הרקטות טיפלו בשישה בני אדם. ארבעה תושבים, בני משפחה שסעדו את ארוחת ערב השבת, לקו בחרדה.

 

שני תושבים נחבלו בעת שנפלו בזמן מנוסתם. כל הנפגעים פונו לבית-החולים "ברזילי" באשקלון. שלוש רקטות נחתו בשדרות, שתי רקטות נחתו בשטחי המועצה האזורית שער-הנגב ושתי רקטות נחתו בשטחים פתוחים. 


הרקטה חדרה לבית באמצע סעודת ערב השבת (צילום: שרון מויאל)

 

הרקטה שפגעה ישירות בבית מגורים חדרה דרך גג הרעפים של משפחת פרץ בעת שבבית סעדו זוג ההורים, ילדתם והסב. רפי פרץ, שביתו נפגע ישירות, סיפר ל-ynet: "בדיוק היינו אחרי ארוחת ערב והתיישבנו לפצח גרעינים כמדי שישי. לפתע נשמע 'צבע אדום'. אפילו לא הספקנו לרוץ לחדר המוגן, והקסאם פגע בגג הרעפים שלנו. במזל ובנס גדול כולנו היינו למטה, ואף אחד לא נפגע".

 

שכנים של משפחת פרץ קראו לראש הממשלה לבוא ולקחת את ביתם, ולגור במקומם במשך שבוע. אחד השכנים אמר: "אפילו ביום שישי הקסאמים לא מפסיקים לנחות".

 

עד ראיה שהיה במקום סיפר ל-ynet: "הקסאם פגע בקומה השנייה של בית פרטי בשכונה. השכנים יצאו החוצה כדי לאתר את הנפילה, ואז החל 'צבע אדום' נוסף. כולנו חזרנו חזרה לבתים ואל הבית שנפגע כבר. צוותי מד"א וכוחות הביטחון פינו את האדם שבביתו פגע הקסאם ולקה בחרדה. החזירו אותו לבית, מחשש שהקסאמים יפלו באותו אזור. כמה אנשים נשכבו על הרצפה, ופחדו לזוז מפני שהמטח המשיך".

 

כ-30 מפגינים חסמו את התנועה לשני הכיוונים בצומת הכניסה הדרומי לשדרות. הם מוחים על מה שכינו "התעלמות הממשלה מתושבי שדרות".


תושבי שדרות מפגינים בצומת הכניסה לעיר (צילום: זאב טרכטמן, שדרות)

 

יוסי שטרית, המפגין במקום, אמר: "נמאס לנו מהקסאמים ונמאס לנו שמתעלמים מאיתנו, אז יצאנו להפגין בכבישים ואנו סוגרים את התנועה. גם אחרי המטח האחרון אנחנו לא שומעים כוח אווירי, לא רואים מסוקים באוויר, לא מרגישים שהממשלה עושה משהו כדי להפסיק את הירי".

 

בעקבות התגברות ירי רקטות הקאסם העביר שגריר ישראל לאו"ם, דני גילרמן, תלונה חריפה למזכ"ל האו"ם ולנשיא מועצת הביטחון. גילרמן גינה את "פעולות הטרור החמורות והמדאיגות שאירועו בימים האחרונים נגד ישראל". השגריר הדגיש במכתבו את הפגיעה בשתי ילדות בקיבוץ בארי שנפגעו ביום רביעי מירי קסאמים. ישראל מתלוננת כי מדובר בהסתה מכוונת היטב ומתמשכת של מנהיגי חמאס, כחלק ממסע שמטרתו הרג מכוון של תושבים ישראלים. 

 

אתמול, משעות הבוקר ועד לשעות אחר-הצהריים נמנו 22 רקטות קסאם שנורו אל יישובי הנגב המערבי ושדרות. ארבעה בני אדם לקו בחרדה. אבו מוג'הד, דובר פלוגות סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אמר ל-ynet כי הירי מבוצע כתגובה על חיסולו השבוע של בכיר הארגון, אבו אל-סאעד.

 

ועדות ההתנגדות העממית קראו אתמול לתושבי שדרות והדרום להתפנות מבתיהם. בכיר ועדות ההתנגדות העממית, אבו עביר - שארגונו אחראי לירי רקטות הקסאם לעבר הנגב המערבי הבוקר - אמר ל-ynet: "מה שהיה עד עכשיו הוא כלום לעומת מה שיהיה. אנו קוראים להם להתפנות כדי לשמור על ביטחונם וביטחון ילדיהם".


פורסם לראשונה 08/02/2008 20:59

 

בהכנת הידיעה השתתף יצחק בן-חורין (וושינגטון)
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תושבי שדרות תופסים מחסה, הערב
צילום: זאב טרכטמן, שדרות
פינוי אחד הנפגעים, הערב
צילום: זאב טרכטמן, שדרות
מומלצים