שתף קטע נבחר

יהודי ארה"ב מודאגים: ישראל ואיראן בשולי קמפיין

"מדאיג שמדיניות החוץ נדחקת לשוליים במערכת הבחירות", אמרו ראשי "ועידת הנשיאים" במסיבת עיתונאים בירושלים. הזהירו מסיסמאות השינוי, שנפוצו בעיקר במחנה אובאמה, ועדכנו: שלושת המועמדים המובילים יגיעו ארצה לחגיגות ה-60

בעוד הילארי קלינטון וברק אובאמה ממשיכים להתגושש במפלגה הדמוקרטית, וג'ון מקיין מסתמן כמועמד הרפובליקני - יהודי ארצות-הברית מודאגים מהנתח ההולך וגובר, שתופסים נושאי הפנים בקמפיין. "הדבר המדאיג במערכת הבחירות הוא שמדיניות החוץ - ובכללה איראן וישראל - נדחקת לשוליים", אומרים ראשי "ועידת הנשיאים" של הארגונים היהודיים בצפון-אמריקה.   

 

במסיבת עיתונאים, שכינסו היום (ג') בירושלים יו"ר ה"וועידה" ג'וּן ווקר והמנכ"ל מלקולם הונליין, הם הבהירו כי הארגון אינו תומך במועמד זה או אחר, והוא שבע רצון מהעמדות שמפגינים המועמדים המובילים בכל הקשור לישראל וליהודים. שלושתם, מסרו הדוברים היהודים, הבטיחו להשתתף בחגיגות ה-60 שיתקיימו בחודש מאי בישראל. על השאלה, מה חשוב יותר עבור היהודים בבחירות - מה שטוב לישראל או מה שטוב לאמריקה - השיבו: "אמריקה חזקה היא גם ישראל חזקה. זו שאלה קשה מאוד".

 

במסיבת העיתונאים נמתחה ביקורת על סיסמת הצורך בשינוי, אשר במיוחד

 בולטת בקמפיין של אובאמה: "כולם מחפשים אחר שינוי, אבל לא יודעים כיצד להגדיר אותו - וזה עלול להיות מסוכן". אשר להשקפותיו של אובאמה, שקורא להידברות גם עם מנהיגי איראן וסוריה - הבהירו ראשי "ועידת הנשיאים" כי הם אינם שוללים הדיברות עם אויבים. בעניין האיראני, הזהירו: "העולם כולו צריך להיות מודאג. אחמדי-נג'אד אינו מטורף, אלא אדם חכם ומסוכן. יש לנקוט פעולות. אסור לסגור את חלון האפשרויות של בוש, הוא הנשיא עד 2009 - ועוד שנה זה עלול להיות מאוחר מדי".

 

ווקר והונליין ציינו כי "ועידת הנשיאים" מתכנסת השנה "בעיתוי מהותי מבחינת ישראל והעולם היהודי כולו: מסתמנים שינויים במדיניות האמריקנית לאור הבחירות לנשיאות; היכולת הגרעינית של איראן הולכת וגוברת; נערכות הכנות לוועידת דרבן שנייה נגד הגזענות בעולם; המלחמה בטרור העולמי נמשכת; האנטישמיות גוברת; ובישראל התקבלו מסקנות ועדת וינוגרד וחלות התפתחויות בעזה ולאורך הגבול הצפוני. כל אלה מעניקים לדיונים השנה משמעות מיוחדת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל "ועידת הנשיאים"
צילום: אבי חיון
שינוי עלול להיות מסוכן: אובאמה ורעייתו
צילום: AP
מומלצים