שתף קטע נבחר

שאקיל וגאסול לא לבד: ג'ייסון קיד יעבור לדאלאס

עונת עסקאות הענק ב-NBA ממשיכה: הרכז המצוין של ניו ג'רזי יעבור למאבריקס. דיווח: דייויד סטרן שוקל להרחיב את הליגה הטובה בעולם ולצרף אליה חמש קבוצות מאירופה

ג'ייסון קיד, שעשה כמעט הכל במהלך שנות הקריירה הארוכות שלו בליגה (חוץ מזכייה באליפות), יעזוב את ניו ג'רזי ויצטרף לדאלאס. כך מדווחים הערב (ד') בארה"ב, שם טוענים שהעסקה כמעט והושלמה. הגארד בן ה-34 יעבור למאבריקס ביחד עם מאליק אלן תמורת דווין האריס, ג'רי סטקהאוס, דסניה דיופ, דיוויין ג'ורג' ומוריס אגר. בנוסף להטבות כספיות, תקבל דאלאס גם את בחירות הדראפט הראשונות של הנטס ב-2008 וב-2010.

 

קיד מצטרף לשורה של שחקנים שהחליפו מדים בחלון ההעברות הנוכחי ועברו לקבוצות העל של המערב, כמו פאו גאסול שנשלח ללייקרס ושאקיל אוניל שהצטרף לפיניקס. דאלאס החזירה אליה למעשה את השחקן בו בחרה במקום השני של דראפט 1994 (אחרי גלן רובינסון ולפני גרנט היל, שחלק עם קיד את תואר 'רוקי השנה' בעונתם הראשונה בליגה). אחרי שנתיים וחצי בטקסס, עבר קיד לפיניקס וב-2001 נסע לניו ג'רזי תמורת סטפון מארברי.


ג'ייסון קיד. עידן חדש בדאלאס (צילום: איי פי)

 

הטרייד יעניק לדירק נוביצקי, כוכב העל של דאלאס, את אחד הרכזים הטובים ביותר בעולם. המאבס אמנם ייאלצו להיפרד משחקן החמישיה האריס, שקלע העונה 14.4 נקודות למשחק, אבל קיד, שרושם 11.3 נקודות, 10.4 אסיסטים ו-8.1 אסיסטים, הוא הרבה יותר מתחליף ראוי.

 

מן הצד השני, הנטס צפויים ליהנות מיכולת הקליעה של סטקהאוס (9.8 נק' למשחק העונה) ומההגנה של דיופ. ג'ורג לא תרם יותר מדי בדאלאס וגם שחקן השנה השנייה אגר כמעט ולא שותף בקבוצתם עתירת המזומנים והכוכבים של מרק קיובן ואייברי ג'ונסון.


ג'רי סטקהאוס. יעשה את הדרך ההפוכה, מדאלאס לניו ג'רזי (צילום: איי פי)

 

בשבוע האחרון שמענו על האפשרות שהפרמיירליג, ליגת הכדורגל האנגלית, תשווק ברחבי העולם באמצעות משחקי ראווה. היום (ד') כלי תקשורת בארה"ב מדווחים על אפשרות דומה ולא פחות מעניינת -  הקומישינר דיוויד סטרן שוקל ברצינות לשלב קבוצות מאירופה בליגה ובכך להפוך את ה-NBA לפופולארי בכל רחבי העולם.

 

הנהלת הליגה שוקלת לבצע את המהלך בעשור הקרוב, כאשר על פי הדיווח, סטרן עשוי להכריז על הרעיון במסיבת עיתונאים מיוחדת שיקיים יממה לפני משחק האול-סטאר בניו אורלינס. הרעיון בנוי על כך שייבנה בית אזורי שיכלול חמש קבוצות חזקות מאירופה, שישחקו 82 משחקי ליגה מלאים.

 

זאת לא הפעם הראשונה שמתוכנן פרויקט התרחבות מסוג כזה. בפעם הקודמת לפני חמש שנים, סטרן אמר דברים

דומים, שתורגמו לשיתוף פעולה עם השוק המזרח עולמי שכולל את סין. בזמן שמספר הזרים גדל באופן משמעותי בשנים האחרונות, תוכניתו של סטרן עשויה להיתקל במספר קשיים. בעבר שוחקו כבר משחקי ראווה בלונדון ורומא, כשמספר קבוצות התמודדו בינהן ביפן ומקסיקו. הכניסה לאירופה עשויה לטרוף את הקלפים, כפי שטרם קרה.


פורסם לראשונה 13/02/2008 22:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים