שתף קטע נבחר

קסאם נחת באזור בו סיירו חברי ישראל ביתנו

תשעה קסאמים נורו אחר הצהריים לעבר שדרות והנגב המערבי. רקטה נוספת נחתה בשטח שבו סיירו חברי כנסת מ"ישראל ביתנו", בהם יו"ר המפלגה ליברמן. לא היו נפגעים. מוקדם יותר אמר ליברמן בשיחה עם ynet: "היום זה שדרות ואשקלון, מחר זה נתיבות ואשדוד"

חמושים פלסטינים ירו בשעות אחר הצהריים (יום ו') מטח של תשע רקטות קסאם מצפון רצועת עזה: חמש נפלו באזור שדרות ובשטחים פתוחים מחוץ לעיר, והיתר נחתו בשטחי המועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. מאז שעות הבוקר נפלו בשטחי הנגב המערבי 16 רקטות קסאם. שתיים מן הרקטות שנחתו היום בשדרות פצעו אשה באורח קל.

 

מוקדם יותר, סמוך לשעה 15:30, נורו שתי רקטות קסאם מצפון הרצועה: אחת נחתה בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שדות נגב ורקטה נוספת נחתה באזור המועצה האזורית אשכול. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אולם אחרי האירוע התברר כי אחת הרקטות נחתה לא הרחק משדה שבו היו מטיילים רבים באותה השעה.

 

בין מאות המטיילים באזור היו גם חברי סיעת ישראל ביתנו, ובראשם אביגדור ליברמן. במהלך השבת יתארחו חברי הסיעה באחד הקיבוצים באזור.

 

מוקדם יותר, במהלך סיור שערכו חברי ישראל ביתנו בשדרות אמר יו"ר הסיעה, אביגדור ליברמן: "זה היה צפוי. אני לא מבין למה כולם כל-כך מופתעים. הדינמיקה כאן ברורה - היום זה שדרות ואשקלון, מחר זה נתיבות ואשדוד".

 

בשיחה עם ynet סיפר ליברמן כי "הסיור נפל לגמרי במקרה על התקופה הזו. תכננו את זה עוד לפני חודשיים. באנו לחזק את תושבי שדרות בכלל ואת סגן העיר בפרט, כי הוא מהסיעה. התכנסנו לסוף שבוע של חשיבה וגיבוש פעילות לחודשי האביב והקיץ הקרובים".

 

שר הביטחון, אהוד ברק, ביקר אף הוא בדרום ואמר: "תגובת ישראל מתחייבת ומתבצעת. ההידרדרות היא באחריות חמאס, והוא גם יישא בתוצאות". בביקורו באשקלון נועד שר הביטחון עם ראש העיר, רוני מהצרי, ואמר לו כי "הממשלה תעשה הכל כדי שלא יהיה ירי על אשקלון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן מזרחי
ליברמן. קסאם חלף מעל
צילום: אילן מזרחי
ברק באשקלון, היום
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מומלצים