שתף קטע נבחר

המ-לט: ירידה של 31% ברווח הנקי ברבעון האחרון

יצרנית המחברים והשסתומים שבשליטת דיסקונט השקעות רשמה רווח של 2.5 מיליון דולר בלבד ברבעון הרביעי של 2007, בעקבות ירידה של 5% במכירות. יציבות ברווח הנקי בסיכום שנתי - 10.8 מיליון דולר, המכירות ב-2007 עלו ב-10%

חברת המ-לט, יצרנית המחברים והשסתומים שבשליטת דיסקונט השקעות של נוחי דנקנר רשמה ירידה של 31.5% ברווח הנקי ברבעון האחרון של 2007 - 2.5 מיליון דולר בלבד.

 

ברבעון הרביעי נרשמה גם ירידה של 5% במכירות לרמה של 16.3 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מירידה בביקושים לרכיבים בתעשייה האולטרה נקייה. הירידה נרשמה בעיקר בצפון אמריקה וביפן, שבהן נרשמה ירידה רבעונית של 24% בהכנסות ממכירות לרמה של 6.6 מיליון דולר.

 

בסיכום שנתי שמרה החברה על יציבות ברווח הנקי, שהסתכם ב-10.8 מיליון דולר, שהם 15% מהמכירות. המכירות ב-2007 גדלו ב-10% לעומת 2006 ועמדו על רמה של 74.1 מיליון דולר.

  

 בחלוקה למגזרי פעילות רשמו המכירות לתחום התעשייה התהליכית עלייה של 21% והסתכמו בכ-40.3 מיליון דולר, אולם מכירות המוצרים לתעשייה האולטרה-נקייה שמרו על יציבות והסתכמו בכ-33.8.

  

למרות הירידה במכירות, צמצמה המ-לט את הוצאותיה הכספיות, לפחות במונחים חשבונאיים, בעקבות התחזקות היין היפני מול הדולר, שבו נקובים הדוחות של החברה. ההשפעה החשבונאית של תרגום התוצאות הכספיות ביפן מיין יפני לדולר אמריקאי הביאה את המ-לט לעלייה של 10% ברווח הגולמי השנתי שהסתכם ב-32.1 מיליון דולר ב-2007 כולה וב-7.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בדומה לרבעון הקודם.

 

הרווח התפעולי לעומת זאת, הושפע מירידה בהכנסות ושומר בסיכום השנה על יציבות - 11 מיליון דולר. ובסיכום הרבעון רושם ירידה של 33% ל-2 מיליון דולר.

 

על רקע, הירידה בתוצאות הודיעה המ-לט על כניסה לשוק מטרה חדש שאמור לייצר לה מקורות הכנסה נוספים - שוק האנרגיה הסולארית. לדברי שמואל טופז, מנכ"ל המ-לט, "במסגרת זו אנו מפתחים מוצרים עבור אנרגיה סולארית המופקת באמצעים תרמיים ומוצרים בטכנולוגיה המתחרה, הטכנולוגיה הפוטו-וולטאית - כלומר הפקת אנרגיה חשמלית על ידי קליטת קרינה מאור השמש באמצעות תאים סולריים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים