שתף קטע נבחר

טיפ: החלפת אייקון לדיסק או iPod ב-Windows

רוצים להחליף את הסמל שמייצג את כונן ה-USB נייד (דיסק און קי), ה-iPod או הדיסק, על כל מחשב אליו יחובר? כך מגדירים זאת


 

כאשר מכינים דיסק מתנה לחברים, אפשר לקשט אותו קצת באייקון שונה מהעיגול האפרפר הסטנדרטי שמערכת ההפעלה מקצה לו אוטומטית. השיטה שלפניכם מתאימה גם להתקני USB ניידים (דיסק און קי) או נגן mp3, והיא כרוכה בהגדרה על ההתקן הנייד ולא במערכת ההפעלה, כך שהיא תעבוד על כל מחשב אליו תחברו את ההתקן.

 

לשם כך יש ליצור מראש קובץ שייקרא autorun.inf, אותו נצרוב יחד עם שאר הקבצים על הדיסק (לא בתוך תת-תיקייה כלשהי, אלא על התיקייה הראשית המכונה D:/ למשל). כדי ליצור את הקובץ יש לפתוח את פנקס הרשימות (notepad) ולכתוב את הטקסט הבא:

 


 

את domokun.ico אפשר להחליף בשם קובץ האייקון שבחרתם. כששומרים את הקובץ על ההתקן הנייד, יש לוודא שהוא נשמר כ-All Files (כל הקבצים) ולא כ-txt. את הסיומת הנכונה, inf, מקלידים בשדה של שם הקובץ, כפי שרואים בדוגמה הבאה:

 


 

חשוב שהנתיב שאתם מגדירים יפנה למיקום היחסי של האייקון. אם אות הכונן שלכם היא D:/ והאייקון מבחינתכם ממוקם ב-D:/images/Domokun.ico, צריך לוודא שבשורה הרלוונטית בקובץ ה-autorun שיצרתם כתוב רק icon=/images/Domokun.ico. ללא האות בהתחלה. 

 

וכך מוצג השינוי:

 


 

באותו אופן ליצור קובץ autorun.inf גם ב-iPod שלכם, ולהגדיר לו אייקון רלוונטי במקום איור הדיסק הקשיח הרגיל והמבלבל של Windows. זה יעבוד היטב גם על כונן USB נייד (דיסק און קי). אז מאיפה משיגים אייקונים מגניבים? אייקונים חופשיים וחינמיים יש ברשת, והמון. אגב, האייקון שבתמונה, Domokun, הורד מהאתר המוצלח iHeartNY.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קשטו את הדיסקים שלכם
צילום: index open
מומלצים