שתף קטע נבחר

פריז: ביתן קרס בעת ביקור פרס; הנשיא לא נפגע

המולה נוצרה ביריד הספרים הבינלאומי בפריז עם הגעתו של נשיא המדינה, שמעון פרס, לביתן הישראלי. רבים ניסו להיכנס, אולם הביתן לא עמד בעומס, וקרס. 4 נפצעו קל. הנשיא יצא ללא פגע. "כל הנוכחים היו בהיסטריה, אך דווקא פרס היה רגוע", סיפרה דוברת בית הנשיא

ארבעה בני אדם נפצעו הערב (יום ה') קל לאחר שהביתן הישראלי ביריד הספרים הבינלאומי בפריז קרס. הדבר אירע בעקבות המולה שנוצרה עם כניסתו של נשיא המדינה, שמעון פרס, לביתן. הנשיא עצמו לא נפגע.

 

פרס היה אמור לשאת נאום בביתן הישראלי ביריד, במסגרת ביקורו הממלכתי בצרפת. כניסתו של נשיא המדינה יצרה המולה גדולה במקום, ורבים ממבקרי היריד ניסו להיכנס לביתן כדי ללחוץ את ידו של פרס ולברכו לשלום.

 

"נחיל גדול של אנשים זרם לעבר הביתן, מדובר בעשרות אנשים", סיפרה דוברת בית הנשיא, איילת פריש, השוהה עם פרס בפריז. לדבריה, המוני המבקרים שגדשו את הביתן גרמו לקריסה של קירות הגבס, זמן קצר לאחר הכניסה. "ככל הנראה הלחץ הרב של האנשים, בתוך הביתן הישראלי ומחוצה לו, גרמו לכך שקירות הביתן קרסו. קירות הבטון והגבס, העמודים שהחזיקו את הביתן, התקרה והשלטים הגדולים שהיו מחוברים לביתן". 


יריד הספרים בפריז, הערב (צילום: AP)

 

במקום נוצרה בהלה רבה, וכמה מהאנשים שעמדו סמוך לנשיא נפגעו מקריסת המבנה. "אנשים שעמדו מסביב לפרס נפגעו. על ראשו של צלם לע"מ עמוס בן גרשום נפל שלט. היועץ המדיני והכלכלי של הנשיא, אורי בן פורת, נפגע בידו כתוצאה מנפילת אחד השלטים", הוסיפה. 

 

ארבעת הפצועים טופלו במקום, ולא נזקקו לטיפול נוסף בבית חולים. רופאו האישי של נשיא צרפת הוזעק אף הוא לארמון בו שוהה הפמלייה הישראלית כדי לבדוק את הפצועים. פריש סיפרה כי דווקא פרס, שלא נפגע כלל, נותר רגוע. "כל הנוכחים היו בהיסטריה, היו צרחות, אנשים מאד נבהלו, אך דווקא פרס היה רגוע". עם זאת, למקום הגיע רופאו האישי, רפי ולדן, כדי לוודא שאכן לא נגרם לנשיא כל נזק.

 

על אף קריסת הקירות והתקרה, התעקש פרס לשאת את נאום הפתיחה של היריד. הוא פנה לנוכחים ואמר "אני מבקש מכולם להירגע, אני רוצה לא לאכזב את האורחים, ולכן אפתח את יריד הספרים כמו שהבטחתי".

אחר כך עלה פרס לבמה ונשא את נאומו כמתוכנן, כשסביבו הריסות הביתן.

 

בפתח דבריו התייחס פרס למדינות שבחרו להחרים את היריד, הנחשב לאחד הגדולים בעולם,  בשל השתתפותה של ישראל. "מי ששורף ספרים, מי שמגביל את הידע, נשאר בור, הוא לעולם לא יתקדם ולא יהיה פתוח לעולם", אמר פרס. 

 

בתום נאומו נפגש הנשיא עם הסופרים הישראלים שהגיעו ליריד ובהם עמוס עוז, יהודית קציר, א.ב. יהושע, דוד גרוסמן. לאחר מכן נאם פרס בפני 5,000 חברי הקהילה היהודית של פריז, ומחר בבוקר ישוב לישראל. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרס ביריד הספרים. נשאר רגוע
צילום: AP
ביתן ישראלי ביריד הספרים, הערב
צילום: AP
מומלצים