שתף קטע נבחר

Facebook תאפשר למתנחלים לבחור בין ישראל לפלסטין

מנויי הרשת החברתית שמתגוררים בהתנחלויות גילו כי סומנו באתר כתושבי פלסטין. הנהלת Facebook הגמישה את ההגדרה, אך הציתה מלחמת קבוצות בין הגולשים

עקב תלונות של תושבי התנחלויות זועמים, הרשת החברתית Facebook תאפשר להם להירשם כתושבי ישראל או פלסטין לבחירתם.

 

משתמשי Facebook המתגוררים במעלה אדומים, אריאל ואזורים אחרים בגדה המערבית מחאו נגד האתר, אחרי שהם

סומנו אוטומטית כתושבי פלסטין. קבוצה של תושבי התנחלויות האשימה את החברה הקליפורנית, אותה ייסד סטודנט יהודי בשם מארק צוקרברג, בהחלת האג'נדה הפוליטית של ראשיה על האתר.

 

"הופתעתי והתאכזבתי לגלות שעיר מגוריי, אריאל, סומנה ב-Facebook כחלק מארץ שנקראת 'פלסטין'", כתב ארי צימרמן בהודעה שפירסם באתר. "אני אזרח ישראל, וגם גם שאר תושבי אריאל. אנחנו לא תושבי 'פלסטין' ואין אף אחד שראוי להיקרא כך". הודעות אחרות כללו מסרים דומים: "פלסטין היא לא מדינה", כתבה משתמשת אחרת בשם חנה לרמן.

 

בראנדי בארקר, מנהלת התקשורת של Facebook, אמרה כי כעת תושבים החיים בגושי התנחלויות גדולים יוכלו לבחור אם לסמן את מקום מגוריהם כישראל או פלסטין באתר. בין הישובים נכללים מעלה אדומים, ביתר עלית, חברון (שבה מתגוררים כ-150,000 פלסטינאים וכ-400 יהודים) ואריאל.

 

במקביל, התארגנויות של משתמשים פלסטינים ב-Facebook איימו בסגירת חשבונותיהם אם פלסטין תוסר מרשימת המדינות באתר. הקבוצה שהציבה את האולטימטום צברה 4,700 מנויים. "יצרנו את הקבוצה כדי להשמיע את קולנו לא רק מול הנהלת Facebook אלא לכל המשתמשים", אמר לרויטרס סעיף קדומי, מנהל הקבוצה בן ה-20. לקבוצה המתחרה, שנקראת "זו לא פלסטין, זו ישראל", יש כבר 13,000 חברים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מארק צוקרברג, מייסד Facebook. אג'נדה פוליטית?
צילום: איי פי
מומלצים