שתף קטע נבחר

ארה"ב: רומני מגייס למען מקיין ומקווה להיות סגנו

הסנאטור ג'ון מקיין והמושל לשעבר מיט רומני ניהלו מאבק קשה ומר בבחירות המקדימות, ולא הסתירו את סלידתם זה מזה. כעת, בעקבות ניצחונו של מקיין, נראים השניים כמו זוג יונים ועולות הספקולציות שרומני יתמנה לסגנו

אחרי שהבטיח את מינוי המפלגה הרפובליקנית במירוץ לנשיאות, נותרה שאלה גדולה אחת במסע הבחירות של הסנאטור ג'ון מקיין - מי ייבחר להתמודד כסגנו? הספקולציות הגיעו הלילה (שבת) למדינת יוטה, שם הופיע מקיין יחד עם האדם, שהיה עד לא מזמן יריבו המר ביותר, מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני.

 

מקיין ורומני היו מתחרים קשים במהלך הפריימריז הרפובליקניים, ומקיין אף לא טרח להסתיר את סלידתו מרומני. המושל לשעבר, מצדו, נקט טקטיקה של השמצות נגד רוב יריביו והציג את מקיין כמי שאינו שמרן אמיתי, שיושב יותר מדי זמן בוושינגטון.

 

אולם רומני פרש בחודש שעבר והצהיר כי יעשה כל שיתבקש כדי לסייע למקיין לנצח בבחירות לנשיאות בנובמבר. גם הסנאטור מקיין הבין שרומני יכול לסייע לו ויצא בהצהרות על חשיבותו של רומני כאחד ממנהיגי המפלגה.

 

השניים הופיעו אמש במסע לגיוס כספים בסולט לייק סיטי שביוטה - מדינה שבה חיים מורמונים רבים - ונראו כמו זוג יונים. רומני, מורמוני בעצמו, כבר הביע בעבר את רצונו להתמודד בבחירות כסגנו של מקיין.

 

ייתכן שמדובר באינטרס משותף: המושל לשעבר כבר חושב קדימה, על הבחירות לנשיאות בשנת 2012. אם מקיין יפסיד בבחירות, התמודדות כסגן נשיא עשויה להציב את רומני כמועמד מוביל בפריימריז הבאים. מקיין, שיהיה בן 72 אם יעבור לבית הלבן בינואר 2009, זקוק לסגן נשיא צעיר שיוכל להיכנס לנעליו באופן מיידי.

 

יתרון חשוב נוסף של רומני הוא כישוריו הכלכליים, דבר שעשוי לפתור את אחת מבעיותיו הקשות של המועמד לנשיאות - אי-שליטתו בנושאים הכלכליים בתקופה שבה נושא הכלכלה הוא החשוב ביותר לבוחר האמריקני, לנוכח המיתון המתהווה. בנוסף, נראה כי מקיין מתקשה לאסוף כספים, לעומת יריביו הדמוקרטי, הסנאטורים ברק אובאמה והילארי קלינטון, שהצליחו לגייס סכומים חסרי תקדים. בחודש שעבר גייס מקיין 11 מיליון דולר, לעומת 55 מיליון דולר שגייס אובאמה ו-33 מיליון שגייסה קלינטון.

 

אמש הצטרף רומני למקיין למסע איסוף תרומות ביוטה, שם יש לרומני קשרים משפחתיים ענפים. כמו כן, הם הופיעו הלילה באירוע לאיסוף תרומות בעיר דנבר. במהלך הבחירות המקדימות של הרפובליקנים, הצליח רומני לגייס ביוטה 6.3 מיליון דולר בעוד מקיין לא הצליח לגייס יותר מ-200 אלף דולרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חושב על 2012. רומני
צילום: AP
זקוק לדור הצעיר. מקיין
צילום: רויטרס
עושים קופה. אובאמה וקלינטון
צילום: AP
מומלצים