שתף קטע נבחר

המשטרה דחתה חנוכת מטה מחוז ש"י ליד י-ם

טקס חנוכת בניין מפקדת מחוז ש"י, שנבנה בשטח E1 שבין ירושלים למעלה אדומים ומהווה סלע מחלוקת מול הממשל האמריקני, לא יתקיים מחר, כפי שתוכנן. במשרד לביטחון פנים ובמשטרה מסבירים כי מדובר בדחייה טכנית בלבד, ללא קשר לביקורה של מזכירת המדינה באזור

המשטרה החליטה לדחות את פתיחת תחנת המשטרה באזורE1 בשטח שבין מעלה אדומים לירושלים. השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, דחה היום (א') טענות שהדחייה נובעת עקב ביקורה באזור של מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס. "משטרת ש"י תפעל מהתחנה הזאת. אין כל קשר לביקור של רייס", אמר השר בפורום סגור.

  

טקס חנוכת המבנה החדש של מחוז ש"י נועד להתקיים מחר, בדיוק במועד שבו צפויים להיפגש רייס וראש הממשלה אהוד אולמרט. בטקס היו אמורים לשאת דברים אישים בכירים,

ובהם השר לביטחון פנים. היום הודיעה המשטרה שהטקס נדחה למועד אחר, אך מועד זה לא נקבע לפי שעה.

  

מלשכת דיכטר נמסר כי "הבעיה היא ביורוקרטית במהותה. לא הושלמה עבודת הבירוקרטיה, חסרים טפסים ולכן החלטנו שלא לפתוח את התחנה במועד שנקבע. מועד חדש ייקבע בהמשך".

 

השר דיכטר אמר בפורום סגור: "אין כל קשר לביקור מזכירת המדינה. אנו מדגישים שהמפקדה של מחוז ש"י אכן תפעל משטח E1 בוודאות. זה לא קשור לשום עניין מדיני".

 

ארה"ב הביעה בעבר דאגה מהכוונה לבנות בשטחי המחלוקת של E1. מדובר ב"שטח מריבה",

שמבחינת ישראל אמור להשלים את הרצף הנבנה בין ירושלים למעלה אדומים. ישראל הבהירה שמבחינתה מדובר בשטח בעוטף ירושלים שהוא בריבונות ישראלית, וכך יהיה גם לאחר הגעה להסכם עם הפלסטינים.

 

גורמים במשטרה אמרו ל-ynet כי טרם התקבל "טופס ארבע", המאשר איכלוס של המבנה ולכן - יחידות המשטרה לא יעברו לשם לפי שעה.

 

בהכנת הידיעה השתתפה אפרת וייס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיכטר. ללא קשר לרייס
צילום: גיל יוחנן
מומלצים