שתף קטע נבחר

אין מספיק ראיות: האם מאור יהודה שוחררה

שבועיים וחצי לאחר שנעצרה בחשד שהתעללה בבנה בן החודש וחצי, שוחררה האם למעצר בית. בפרקליטות החליטו לשחרר אותו מכיוון שלא נמצאו מספיק ראיות כדי להעמיד אותה לדין - בניגוד לעמדת המשטרה. לאחר שחרורה אמרה: "אני מרגישה רע מאוד. זה שקר וכזב. אני מתגעגעת לילדיי"

האם מאור יהודה, החשודה כי התעללה בבנה בן החודש וחצי, שוחררה הבוקר (יום ב') למעצר בית בן חמישה ימים. הסיבה: לא נמצאו מספיק ראיות כדי להעמיד אותה לדין. בשבוע שעבר שוחרר גם האב למעצר בית. לאחר ששוחררה אמרה האם: "אני מרגישה רע מאוד. זה שקר וכזב, לא עשיתי שום דבר. אני מתגעגעת לילדיי". הפרקליטות היתה זו שלחצה לשחרר את האם בשל חוסר ראיות, למרות שהמשטרה היתה בטוחה שיש די ראיות, לפחות לעבירות של הזנחה או רשלנות.

 

"לא עשיתי כלום, הם רוצים להגיד שאני התעללתי בהם, שבעלי התעלל, זה שקר, אני אוהבת את הילדים שלי הגענו לפה כדי שיהיה טוב, שלילדים שלי יהיה שמח בישראל", אמרה האם לעיתונאים, "זה שקר, לא הכיתי את ילדי אני רוצה לחבק אותם כל יום ונזכרת איך שיחקתי עם הילדים שלי. איך שמעתי אותם, איך הם שרים, איך הם מדברים".

 

לפני שבועיים וחצי נעצרו אביו ואמו של התינוק, בחשד שהתעללו בו. במהלך תקופת מעצרם התקבל הדו"ח של המכון לרפואה משפטית - שקבע כי המקרה אירע כתוצאה מחבלה מכוונת ולא מתאונה. אולם למרות זאת בדו"ח המסכם התברר כי התוצאות אינן חד משמעיות. לכן החליטו בפרקליטות להורות לשחרר אותה, בניגוד לעמדת המשטרה.

 

גם כמה שעות לפני שחרורה המשיכה משטרת מסובים בחקירת האם, על מנת לנסות ולגבות ממנה עדות נוספת, כדי למצוא ראיות נוספות. אולם, האם המשיכה לטעון בתוקף כי היא לא זו שביצעה את המעשה. כעת ינסו במשטרה למצוא ראיות נוספות נגד האם, על מנת שיוגש נגדה כתב אישום - אם לא בעבירת תקיפה, אז ברשלנות והזנחה.

 

עורך דינה של האם, ישר יעקובי, אמר עם שחרורה: "החקירה נועדה להוציא מבני הזוג הודאה במה שלא עשו. אני שמח שהם החזיקו מעמד ולא הודו. האישה סיפרה לא פעם שקשה לה והיא מוכנה להודות בכל מה שיבקשו, רק שיעזבו אותה לנפשה, כי החקירות היו קשות מאוד".

 

מבית החולים "שיבא", שם אושפז התינוק, נמסר בסוף השבוע כי מצבו משתפר, והוא צפוי להשתחרר. כשהובא התינוק לבית החולים במצב קשה מאוד, הראו בדיקות הדמיה דימום תוך מוחי, שברים במספר צלעות ועצמות נוספות בגוף. הוא אושפז במצב קשה בטיפול נמרץ, ובהמשך הועבר למחלקת ילדים. עם זאת, טרם נודע איזה נזק נוירולוגי נגרם לפעוט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הולכת הביתה
צילום: ירון ברנר
שוחררה. האם מאור-יהודה
צילום: אבי כהן
מומלצים