שתף קטע נבחר

תחרות "אשכול הזהב 2008" - סיכום

תחרות "אשכול הזהב", האוסקר של עולם היין הישראלי נערכה השבוע. שגיא קופר מספר על המנצחים

השבוע התקיים ערב הסיום של תחרות אשכול הזהב, תחרות של יינות ישראליים, שמתקיימת בארץ ושופטים בה שופטים מקומיים, מכל רחבי התעשייה (יצוין שהח"מ לא שופט בתחרות; יש לו מספיק צרות משלו). ההצלחות הגדולות השנה היו ליקב רקנאטי – עם סוביניון בלאן 2007 – יין קשוח, חד ואכזרי, עם היסמין הלבן – הבלנד הבסיסי של היקב – עם הפטיט-סירה זינפנדל ועם הספיישל ריזרב שלו (מרלו-ק"ס). ברקן וסגל הצליחו – בהופעה הראשונה שלהם בתחרות - לקחת את שני המקומות הראשונים בקטגוריית המרלו המסובכת, עם יינות בהחלט מיוחדים: ה"רכסים", עם אמירה אישית-טרוארית ברורה של אבי פלדשטיין, והסופרייר, שכבר הזכרתי למעלה.

 

בין היקבים הקטנים והקטנטנים הופיעו שמות חדשים בתחרות כמו "אסיף" – נגוסיאן, למעשה, ש"אוסף" יינות נבחרים ויוצר בלנדים משל עצמו, יקב שילה ואחרים. שווה גם לציין את "אבידן", עם שני בלנדים שלו, שזכו להצלחה.

 

מבחינה סטטיסטית, הוגשו הרבה מאוד יינות סירה-שיראז וקברנה פרנק, אפילו לעומת קטגוריות כמו קברנה ומרלו. זה בטח מראה על מאמץ של היקבים בכיוון הזנים האלה, ואולי אפילו על הצלחה שלהם בארץ. זה, אם נניח שיין שמוגש לתחרות הוא לפחות יין ראוי לשתיה. מה שכן, בקרב יקבים זעירים – עד 12,000 בקבוקים – יש המון ק"ס ומרלו ואין ביטוי לזנים מיוחדים. שווה בכל זאת לפתוח שם קטגוריה, ולו רק כדי לעודד חדשנות גם במגזר הזה.

 

לסיום, שני אנשים קיבלו פרסי הוקרה: שלום בלייר – מנכ"ל יקבי רמת הגולן, וישראל פרקר, מי שהקים את אתר israelwines. בלייר – והצוות של יקבי רמת הגולן – עשו במהלך השנים האחרונות יותר מכל יקב מסחרי אחר לקידום היין בישראל: פעילות שטח, "ירדן וינטאג'", בר יין נייד ועוד. זה עזר לא מעט למיצוב היקב, אין ספק, אבל לכל הפעילויות האלה יש השפעה גם במישורים הכלליים יותר. ישראל פרקר, עם אתר היין הישראלי, עשה יותר למען חווית יקבי הבוטיק והסצנה של היין הישראלי מכל אחד אחר בתחום, בודאי יותר מאשר היקבים עצמם.

 

שגיא קופר עורך את אתר הין והאלכוהול "בקבוק "

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים