שתף קטע נבחר

ההתעללות בי-ם: הוארך מעצר שני חשודים

אחרי האישום נגד האם, בשבוע הבא יוגש כתב אישום נוסף בפרשת ההתעללות המזעזעת. בעוד בבית החולים עדיין שוכב פעוט המוגדר כצמח, הוארך מעצרם של שניים מהמעורבים. "הוא הפליא מכות בילד במקל", תיאר שוטר את החשד

בית משפט השלום בירושלים האריך בצהריים (יום ה') בארבעה ימים נוספים את מעצרם של אברהם מסקאלצי וחשוד נוסף במסגרת פרשת ההתעללות בילדים בירושלים. בתחילת השבוע הבא אמורה הפרקליטות להגיש נגד השניים כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבירה, ובמקביל תבקש לעצור אותם עד תום ההליכים.

 

בהמשך מתוכנן דיון הארכת מעצר נוסף בבית משפט השלום נגד שני חשודים אחרים בפרשה. כל זאת, כאשר בבית החולים הדסה עין-כרם שוכב עדיין פעוט כבן שלוש וחצי ומוגדר כ"צמח".

 

במהלך הדיון טען עורך דינו של מסקאלצי, שמעון שרביט, כי מרשו עומד על חפותו ו"הדרישה של לימוד החומר היא טענה שנועדה להרוויח זמן".

 עו"ד שרביט ביקש שחרור בתנאים מגבילים והדגיש: "כל חטאו בפרשייה הוא שהוא מכיר את האנשים המעורבים".

 

כאשר שאל עו"ד שלמה ערד, המייצג את החשוד השני, לעניין מרשו, הוא זכה לתשובה מנציג המשטרה, רב-סמל מלכיאל הטב. "מדובר באדם שהיה אחראי ללמד ילד בן 12 וחצי במשך חצי שנה, וכשהילד לא רצה ללמוד הוא נהג להפליא בו מכות ואגרופים וגם השתמש במקלות", אמר השוטר.

 

גבאי מתעקש: לא עשיתי לילדים דבר

עו"ד ערד אמר: "המשיב שאני מייצג נמצא במעגלים החיצוניים ביותר, ורמת הפליליות שבמעשיו מעטה. אין תימוכין נוספים חוץ מעדות הנער - סימנים על גופו, תיעוד רפואי. אפשר היה להפריך או לאמת את הראיות נגד המשיב, וזה לא נעשה". עו"ד ערד ביקש לשחרר את מרשו למעצר בית בבית אביו במרכז הארץ.

 

השופט יחזקאל ברקלי החליט כאמור להאריך את מעצרם של השניים בארבעה ימים והוסיף: "בשלב זה לא אוכל לקבוע שאין רגליים לבקשה למעצר עד תום ההליכים, ומשכך הדבר, ההחלטה אמורה להינתן על ידי בית המשפט שידון בבקשה לכשתוגש".

 

בתוך כך, נמשכת חקירתו של שמעון גבאי, אחד החשודים המרכזיים בפרשה.

 לטענת גורמים המעורבים בחקירה גבאי מודה שהיה במקומות שונים עם הילדים אך לטענתו הוא לא עשה להם דבר.

 

בראשית השבוע הוגש כתב אישום נגד אם הילדים, בגין התעללות בשניים כחלק מ"תיקונים" שנערכו בחינוכם בהשראת אליאור חן.

 

כתב האישום נגד האם המתעללת מתאר מסכת התעללות קשה: "הילדים טולטלו בעוצמה רבה, כשאחזו אותם בגבם או בכתפיהם, כאשר ראשם מטלטל בעוצמה". בנוסף עלה כי רב הורה לאם לבצע בילדיה הקטנים "תיקונים שמשמעותם הכאה, כפיתה, שריפת איברים והאכלה בצואה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חפצים ששימשו לפי החשד להכאת ילדים
צילום: גיל יוחנן
שמעון גבאי, אחד החשודים
צילום: דודי ועקנין
מומלצים