שתף קטע נבחר

עלה ל-6 מניין ההרוגים בתקרית הטנק והצלם

גורמים פלסטינים בעזה מדווחים כי שני נערים בני 16 ו-17 מתו מפצעיהם, לאחר שנפגעו ביום רביעי בתקרית שבה ירה טנק לעבר צלם רויטרס. בכך עלה לשישה מניין ההרוגים באירוע. ארגוני זכויות אדם דורשים לחקור כיצד קרה שצוות הטנק לא הבחין בסימון הבולט של מכונית העיתונאים

עוד שני נערים פלסטינים מתו היום (א') מפצעיהם, לאחר שנפגעו בתקרית ירי פגז הטנק אל צוות העיתונאים ביום רביעי האחרון. בכך עלה לשישה מניין ההרוגים בתקרית הזו. סוכנות רויטרס וגם ארגוני זכויות אדם דורשים להקים צוות חקירה עצמאי, שיבדוק כיצד קרה שטנק ירה לעבר עיתונאים, שנסעו במכונית שסומנה בכיתובים הבולטים TV ו-PRESS.  

 

גורמים פלסטינים דיווחו כי שני נערים, שנפצעו בזמן התקרית בעזה בה נהרג צלם רויטרס, פאדל שנאעה, מתו מפצעיהם בבית החולים. השניים הם אחמד אל-נג'אר בן ה-17 ובילאל אל-דחאימי בן 16. בנוסף נהרגו באותה תקרית צעיר בן 22, נער בן 17 ונער בן 14.

 

כמה עשרות עיתונאים פלסטינים קיימו היום צעדה ברמאללה במחאה על הריגת פאדל שנאעה. הם נשאו שלט, שבו נכתב "הכובשים אחראים לדמו של הקולגה שלנו" וכן אלונקות, ובהן מצלמות ותמונותיו של שנאעה. שר ההסברה, ריאד אל-מלכי, הצטרף לצעדת המחאה.  

 

תחקיר שקיימו בסוף השבוע אנשי ארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch בזירה שבה נהרג צלם רויטרס ושלושה אזרחים נוספים מפגיעת פגז טנק, מצא ראיות לכאורה לכך שחיילי הטנק ירו בפזיזות או באופן מכוון בצוות העיתונאים. כמו כן, ראיות שנאספו בשטח, כמו גם צילום רנטגן למתים ולפצועים, הוכיחו שצה"ל עשה שימוש בפגז פלאשט, המפזר רסס של אלפי חצי ברזל חדים כתער למרחק של עשרות עד מאות מטרים.

 

המקליט שעבד עם צלם רויטרס, וואפא אבו מיזייד, סיפר לאנשי ארגון זכויות האדם על הדרמה שהתחוללה: "פאדל הציב את המצלמה על חצובה, וביקש ממני להרחיק ילדים שהתגודדו סביבנו - הם לא היו חמושים ולא נורתה שם אש. בשעה שעשיתי את זה, שמעתי צליל שנשמע כמו 'בוף'. התבוננתי לעבר פאדל ומצאתי אותו שוכב על הקרקע ומשנן את פסוקי השיהאדה (פסוקים שאומר מוסלמי לפני מותו). פאדל נהרג. פגז נוסף נחת מאחורי הטנדר ופצע אותי ביד ובמותן. רצתי לעבר הכביש הראשי וזעקתי לעזרה".

 

דקות לאחר ההפגזה, ניסו להגיע לאזור שלושה עיתונאים נוספים בג'יפ. כאשר עצרו את הרכב, המסומן אף הוא בכיתוב "Press", והלכו לעבר מכוניתם של עיתונאי רויטרס, נקלעו גם כן לאש הטנק. וויסאם נאסר בן 23, צלם סוכנות מען הפלסטינית, אמר לאנשי Human Rights Watch: "ראינו פגז שנורה לעברנו. נשכבנו על הקרקע, הפגז נחת חמישה מטרים מאחורי הטנדר והתפוצץ. 

 

בצה"ל ממשיכים לחקור את האירוע, ואמרו כי יגיבו לטענות הארגון "רק לאחר החג".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאדל שנאעה
צילום: רויטרס
מכונית צוות רויטרס לאחר הפגיעה
צילום: AFP
הלווייתו של צלם רויטרס
צילום: רויטרס
מומלצים