שתף קטע נבחר

חברו של קדיש ל-ynet: בן-עמי פטריוט אמריקני

ג'ורג' אפלבאום, חברו הטוב של בן-עמי קדיש, שמואשם במסירת מידע מסווג לישראל, סיפר ל-ynet כי נפגש עימו לאחרונה: "הוא לא נתן תחושה שמשהו לא בסדר". לדבריו, דעותיו של הפלמ"חניק לשעבר על ישראל היו מוצקות: "היתה לו דעה שהיהודים יוכלו לקיים את הדת שלהם מבלי שיבצעו בהם פוגרומים"

חבריו של בן-עמי קדיש בארצות הברית לא האמינו כי הקשיש האדיב, שנהג לבנות סוכה בביתו מדי שנה ולהזמין את חבריו, יואשם בבית משפט בניו-יורק במסירת מידע רגיש לישראל. אשתו של בן-עמי, דוריס, סירבה להתייחס לדבר המעצר.

 

משרד המשפטים בוושינגטון הודיע כי קדיש, חשוד במסירת מידע על נשק גרעיני, מערכות טילים - כמו פטריוט ומטוסי קרב. ככל הנראה האיש פעל בין השנים 1979-1985.

ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי קדיש הודה בחקירתו ב-FBI בעבירות הריגול וכי עשה זאת מתוך אמונה שהוא מסייע לישראל. הוא הביא מסמכים מסווגים לביתו כמה פעמים, שם במרתף הבית צילם אותם מפעילו הישראלי.

 

ג'ורג' אפלבאום, חברו הטוב של קדיש (83), סיפר ל-ynet: "בן-עמי הוא פטריוט אמריקני. נפגשתי עם בן לפני שבועיים והוא לא נתן שום תחושה שמשהו קורה או שמשהו לא בסדר. זה נראה כאילו הצרה התרחשה בתוך לילה".

 

אפלבאום, גם הוא בן 83, הכיר את קדיש ואשתו דוריס לפני שבע וחצי שנים בבית אבות בניו ג'רזי. "הוא לא נראה חזק מדי. הוא פעיל במטרות אמריקניות וציוניות, וכך גם אני. יש לנו קבוצה של ותיקי מלחמה יהודים ששירתו בצבא האמריקני. אני שירתתי במלחמת העולם השניה. בן-עמי היה בצעירותו בפלמ"ח ואז הוא בא לאמריקה".  

 

"העביר תרומות לפצועי מלחמת עיראק"

על בני הזוג קדיש, הוא סיפר: "דוריס היא אשה מקסימה. הם מאוד פעילים בקהילה. הם פעילים בגיוס תרומות. דוריס פעילה ב'הדסה' ובן-עמי מעורב בגיוס תרומות. לשנינו יש דעה מוצקה על צדק שצריך להיות לעם היהודי, שתהיה לו מדינה משלו, שהיהודים יוכלו לקיים את הדת שלהם מבלי שירדפו אותם, מבלי שיוציאו אותם להורג ומבלי שיבצעו בהם פוגרומים".

 

אפלבאום סיפר כי הוא וקדיש פעלו יחד בארגון היהודים יוצאי הצבא האמריקני בניו ג'רזי. "בשנת 2003 הוא היה המפקד של הקבוצה. בשנת 2004 אני הייתי המפקד. אנחנו שייכים לאותו בית כנסת קונסרבטיבי.

שנינו מאוד פעילים. לאחרונה סיימנו תוכנית שבה נתנו ציוד ב-50 אלף דולר לטובת ותיקים בעלי מוגבלויות. שנינו יצאנו עם ותיקים אחרים מארגונים שונים לבית החולים "ולטר ריד" בוושינגטון, שבו מאושפזים פצועי המלחמה מעיראק והעברנו להם תרומות של אלפי דולרים".

 

דוריס קדיש עצמה סרבה לענות לשאלות ynet. חברים אחרים של בני הזוג היו המומים כשנודע להם על מעצרו, ובהם חברו אלמר שוורץ המתגורר בפלורידה.

 

מכתב האישום נגד קדיש עולה כי הוא הופעל בידי אותו אדם שהפעיל בשעתו את ג'ונתן פולארד. רעייתו, אסתר פולארד, אמרה ל-ynet: "לא אני ולא יונתן מכירים את האיש שבו מדובר. יונתן מעולם לא עבד עימו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים