שתף קטע נבחר

סקירה: מסרים מידיים בפייסבוק

יישום המסרים המידיים של הרשת החברתית Facebook מזכיר מאוד את google talk ומאפשר לשוחח עם חברים דרך הדפדפן בזמן שגולשים באתר. בדקנו

גולשי הרשת החברתית פייסבוק קיבלו אמצעי נוסף לבזבז את זמנם באתר - באמצעות יישום מסרים מיידים שהוסף לאחרונה לאתר. כך ניתן לנהל צ'טים עם חברים המחוברים לאתר, בזמן שגולשים בו. בפייסבוק אומרים שהצ'ט, נמצא בשלבי בטא ולכן לא בהכרח זמין לכלל הגולשים.

 

במבט ראשון, היישום החדש בפייסבוק מזכיר מאוד את השילוב של GoogleTalk בתיבת הדואר האלקטרוני Gmail.

 

מצד ימין תוכלו למצוא את רשימת החברים שלכם והתמונות שלהם, בה תוכלו לבצע חיפוש - לראות מי מחובר (נקודה ירוקה), מי מחובר אבל במצב Idle - כלומר האתר פתוח אצלו ברקע אך החלון לא פעיל  (סהר כחול)- אך אין אפשרויות להגדירים לאחר כמה זמן תהפכו ל-Idle. אי אפשר ליזום שיחה עם משתמשים שאינם ברשימת החברים שלכם.

 


 

כשתקליקו על אחד החברים יפתח חלון שיחה קטן בתחתית המסך. ישנה תמיכה בעברית, כמובן, אך הטקסט מיושר לצד שמאל. אם באמצע השיחה חברכם יתנתק, בחלון יופיע קישור למשלוח הודעה רגילה בפייסבוק.

 

באופן מפתיע מאוד, אין חיווי האם המצ'וטט מולכם מקליד או לא (בניגוד לכל תוכנת מסרים מידיים אחרת בה התכונה הזאת קיימת), כך שלא תדעו אם מסננים אתכם, או שסתם החבר לא בדיוק מול המחשב עכשיו. אם תבחרו בתפריט בימני ביותר Popout - הצ'טים יתנהלו בחלון דפדפן חיצוני.

 


 

כשמנהלים מספר שיחות במקביל, אפשר לראות בכל פעם רק חלון שיחה אחד פתוח - וכרגע אי אפשר לנהל שיחת ועידה (אבל בהחלט יתכן שזו אפשרות שתתווסף בעתיד), והחלונות האחרים מסתדרים בלשוניות בתחתית המסך.

 

אהבנו את ההתראה של פייסבוק: כאשר מתקבלת הודעה חדשה ממישהו, שורת הצ'ט תרעד, וליד שמו של חברכם תופיע בועה אדומה עם מספר ההודעות שהוא כתב ולא קראתם, וכן הכתורת של הדפדפן והלשונית יהבהבו כדי שתדעו שיש הודעה חדשה במידה והחלון לא פעיל.

 


 

התאכזבנו שהיסטוריית השיחות לא נשמרת, ואפשר רק לדפדף בהסטוריה האחרונה של השיחות שביצעתם (גם אם סגרתם ופתחתם מחדש את הדפדפן). חסרה לנו גם אפשרות להפוך לבלתי נראים, אפשרות "אל תפריע לי" או הגדרה מתי נהפוך להיות במצב Idle, אבל בסך הכל מדובר בכלי מתבקש ונוח ליצירת קשר עם החברים בפייסבוק, ולא מן הנמנע שנראה אותו משתפר בעתיד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים