שתף קטע נבחר

דיווח: קבלן הונה חסידים בניו-יורק, וברח לישראל

עיתון ניו-יורקי דיווח שקבלן יהודי, אליהו אזגי, מכר לעשרות משפחות חסידיות בברוקלין דירות בשני בניינים שבנה, אך לא העביר להן את הבעלות, מישכן את הדירות ונמלט לישראל. המשפחות עלולות להיזרק לרחוב. הקבלן: מתנצל

ה"חפציבה" של ניו-יורק: יותר מ-40 משפחות בברוקלין שבניו-יורק עומדות בפני פינוי ועיקול הדירות שרכשו מקבלן יהודי שעל-פי החשד הונה אותם ונמלט לישראל, כך דיווח היום (א') ה"דיילי ניוז".

 

לפי הדיווח, כל הרוכשים הם חסידים ששילמו לקבלן אליהו אזגי (47) עבור הדירות בטרם נבנו. עם זאת, הוא לא נתן לרוכשים את שטרות המכירה בתום הבנייה ובמקום זאת רשם את 64 הדירות על שמו ועל שם אביו, אמו, אשתו ושני שותפיו העסקיים.

 

"בטחנו בו, חשבנו שאנו מכירים אותו. הוא אמר לנו שקיבל את ברכתו של רב גדול. חתמנו על חוזים ונתנו לו את הכסף", סיפר ג'ף מינסקי, שגר באחד משני הבניינים שבנה הקבלן יחד עם רעייתו וששת ילדיו, "היינו טיפשים. היינו צריכים לשכור עורכי דין. אנחנו יודעים זאת כעת, אך האמנו לו".

 

לפי הדיווח, קבוצת אזגי השתמשה בשטרות הבעלות על הדירות לקבלת משכנתאות בסך יותר מ-15 מיליון דולר מ-15 לווים שונים. תשלומי המשכנתא לא שולמו ועקב כך קיבלו בעלי הדירות האמיתייים הודעות עיקול.

 

"התכוונתי להעביר את שטרות המכירה למשקיעים, אך הפרויקט לא הצליח", אמר אזגי ל"דיילי ניוז". כיום הוא מתגורר בירושלים ביחד עם אשתו רינה וארבעת ילדיהם. בראיון טלפוני סיפר אזגי כי קיבל את המשכנתאות, בהן 13 הלוואות על שם אמו, כדי לשלם 3.3 מיליון דולר בהלוואות שלקח כדי לממן את בניית שני הבניינים.

 

לפי הדיווח, כשראה שאינו מצליח למכור מיד את כל הדירות, לקח עוד הלוואות ומשכנתאות כדי להמשיך במימון הפרויקט. "פגעתי בהוריי, במשפחתי והרסתי את הכל", אמר והתנצל על הצער שגרם "לכולם".

 

"פשטתי את הרגל", אמר אזגי, שנמלט בקיץ האחרון לישראל לאחר שנפוצה השמועה על העיקולים הקרובים של הדירות. "הייתי שב לארצות-הברית אם הייתי יכול לתקן את המצב". העיתון הניו-יורקי דיווח כי תובעים בעיר בודקים את הפרשה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חסידים בברוקלין
צילום: ישראל ברדוגו
מומלצים