שתף קטע נבחר

חדרה: ילדה בת 6 נהרגה בשריפה בדירת מגורים

כבאים הוזעקו לשריפה קטלנית שפרצה בבניין מגורים בחדרה. אנה ברוך בת ה-6 נהרגה, אביה נפגע קשה ואדם נוסף נפצע קל. שכנה: "האב יצא למרפסת וזעק 'הילדה נשרפת". בשריפה אחרת שאירעה הלילה בלוד נהרג ילד בן 12

אנה ברוך (6) נהרגה אחרי הצהריים (שבת) בשריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים בחדרה. כבאים שהוזעקו למקום מנסים להשתלט על הלהבות. אביה של הילדה, כבן 40, נפצע באורח קשה ואדם נוסף כבן 20 נפצע קל. דירת המגורים נשרפה כליל. שכנים העלו טענות באשר לאיטיות התגובה של הכבאים, אך טענות אלה נדחו בידי שירותי הכיבוי.

 

סמוך לשעה 15:00 התקבל דיווח במוקד מכבי האש על שריפה שפרצה בקומה השלישית של בניין מגורים ברחוב הגיבורים בחדרה. מדיווח ראשוני עלה כי יש במקום כמה נפגעים. למקום הוזעקו שבעה צוותי כיבוי מהתחנה בעיר שהחלו בפעולות הכיבוי. צוותי טיפול נמרץ של מד"א-שרון הוזעקו אף הם למקום כדי לטפל בנפגעים.

 

שכנים במקום סיפרו ל-ynet כי הבחינו באבי המשפחה, שיצא למרפסת וזעק לעזרה. "ניסינו לעזור להם והתחלנו לפרוץ את הדלת. המקום היה מלא עשן. ברקע היו כל הזמן הצעקות של האבא - הילדה נשרפת, הילדה נשרפת", סיפרה אחת השכנות.


פינוי הנפגעים ממקום השריפה (צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

פרמדיק מד"א, רפי שבע, סיפר: "הגענו למקום במהירות, מצאנו את הנפגעים למטה. הילדה כבר היתה ללא רוח חיים וניסינו לבצע בה החייאה אך נאלצנו לקבוע את מותה. היא סבלה מכוויות רבות. בנוסף, טיפלנו בגבר כבן 40 שסבל מכוויות. לאחר מכן פונו הגבר וצעיר בן 20 לבית החולים שיבא בתל השומר".

 

שכנים במקום העלו טענות קשות נגד כוחות כיבוי האש. אחד השכנים אמר: "לקח להם 20 דקות עד שהם הגיעו, וגם אחר כך עוד רבע שעה עד שפתחו את הסולם, הם איבדו הרבה זמן".

 

דובר שירותי הכבאות, אורן שישצקי, אמר בתגובה כי על פי הנתונים - שני צוותי כיבוי הגיעו לדירה 2.5 דקות לאחר קבלת ההודעה. סולם הגבהים הגיע תוך ארבע דקות, אך מכיוון שמדובר ברחוב צר - הרכב עם הסולם לא יכול היה להיכנס למקום. הכבאים הוציאו סולם של 14 מ', טיפסו עליו והחלו לפרוץ לתוך הדירה.

 

נסיבות פריצת האש עדיין אינן ברורות. כוחות כיבוי אש נמצאים בדירה והם חוקרים את הנסיבות שהביאו לאסון הנורא. בסריקות שנעשו בדירה ההרוסה לאחר שכובתה האש נמצאה גם גופת חתול המשפחה, שמת בשריפה.

 

הלילה: בן 12 נספה בלוד

זהו אסון השריפה השני תוך פחות מיממה. ילד נוסף נספה הלילה בשריפה שפרצה בביתו שבלוד. ג'וודת ג'עסוס בן 12 חולץ מהבית הבוער במצב קשה, אולם צוותי מד"א שטיפלו בו קבעו את מותו זמן קצר אחר כך. סיבת הדליקה טרם התבררה.

 

מחקירה של המשטרה עולה כי השריפה פרצה ביחידה דיור הצמודה לבית ברחוב חטיבת יפתח בלוד, סמוך לשכונת הרכבת.  

על פי החשד, ג'וודת ישן לבדו ביחידת הדיור, הבנויה מקורות עץ, בעת שפרצה האש. כוחות כיבוי שקיבלו הודעה על השריפה הגיעו למקום, וגילו את המבנה כשהוא עולה בלהבות.

 

הכבאים מיהרו להיכנס לבית הבוער כדי לבדוק אם ישנם לכודים במקום, וגילו את הילד הישן. רשף משנה גיא מנצ'רו, שהגיע למקום עם כוחות הכיבוי, סיפר כי הבית כולו היה אפוף בעשן סמיך. "מדובר ביחידת דיור הצמודה לבית שעלתה באש. כשהגענו למקום איתרנו את הילד והוצאנו אותו מחוץ לבית. ערכנו סריקות נוספות כדי לוודא שאיש לא נותר מאחור", סיפר.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדליקה בחדרה
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים