שתף קטע נבחר

לאומי מוכר 15% ממניות הוט לנטוויז'ן

עבור המניות תשלם נטוויז'ן כ-480 מיליון שקל. העסקה חולקה לשני שלבים בשל הצורך לקבל את אישור משרד התקשורת להחזקת יותר מ-10% מהוט

בנק לאומי חתם היום (א') על הסכם עם חברת נטוויז'ן, למכירת מניות הוט המוחזקות על ידו, המהוות כ-15% מההון המונפק והנפרע של הוט. שווי המניות כפי שנגזר מעסקה זו יעמוד על 42.2 שקלים למניה, כ-14% מתחת לשוויין בתום יום המחסר בבורסה אמש. העסקה בת כ-480 מיליון השקלים עם נטוויז'ן, השייכת לקבוצת אי.די.בי, נחתמה לאחר שדירקטוריון לאומי אישר את ההסכם שהוצג בפניו.

 

לפי ההסכם, אשר דיווח ראשוני אודותיו התקבל כבר ב-17 באפריל, בשל הצורך לקבל את אישור משרד התקשורת להחזיק יותר מ-10% מהוט, חולקה העסקה בין בנק לאומי ונטוויז'ן לשני שלבים. בשלב הראשון תרכוש נטוויז'ן 10% מהוט, כלומר שני שליש מכלל אחזקות בנק לאומי. השלמת עסקה זו תתקיים לא יאוחר מ-15 באוגוסט. במשך 18 החודשים שלאחר השלמת השלב הראשון תרכוש נטוויז'ן את יתרת המניות, כלומר 5% נוספים מהוט.

 

סכום התשלום הדחוי יישא ריבית נומינאלית בשיעור שנתי של 4% החל ממועד השלמת העסקה ועד למועד תשלומו בפועל. במהלך תקופה זו תפעל נטוויז'ן לקבל את כל האישורים הנדרשים להגדלת אחזקותיה בהוט מעל ל-10%. כתוצאה מהעסקה צפוי לאומי להציג רווח הון נקי בסך של כ-45 מיליון שקלים, כ-30 מיליון שקלים בגין החלק הראשון של התמורה וכ-15 מיליון שקלים בגין החלק השני.

 

השלמת העסקה מותנית באי מימוש זכות הסירוב, אותה מחזיקים שלושת בעלי המניות הגדולים בהוט: קבוצת דלק, ידיעות תקשורת, וקבוצת פישמן. על העסקה לקבל את אישור מועצת הכבלים והלוויין, ומשרד התקשורת. לא מן הנמנע כי הרשות להגבלים עסקיים תבחן גם היא עסקה זו. 

 

נטוויז'ן דיווחה כי בכוונת החברה לממן חלק מהעסקה במימון חיצוני, כלומר באמצעות חוב, אשר סוגו ותנאיו טרם נקבעו סופית. הערכות הן כי בנק לאומי מציע לנטוויז'ן לממן בין 80% ל-85% מהיקף העסקה. עם זאת בנטוויז'ן עשויים להעדיף לגייס חוב באמצעות הנפקת אג"ח.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי.
צילום: יריב כץ
מומלצים