שתף קטע נבחר

דנקנר חוזר בו מהתוכניות למכירת מכתשים אגן

כור מקבוצת אי.די.בי, של נוחי דנקנר, הודיעה היום לבורסה על סיום המגעים לשיתוף גורם זר בעד כמחצית מדבוקת השליטה במכתשים אגן. מניית מכתשים מאבדת 2.7%. כור מחזיקה ב-40% ממניות מהחברה הנסחרת לפי שווי של 15 מיליארד שקל

לפני חודש ימים הודיעה כור מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר כי קיבלה "פניות מגורמים בינלאומיים לרכישת אחזקותיה" בחברת האגרוכימיה מכתשים אגן אך במקומן היא מקיימת מגעים לשיתוף גורם זר בעד כמחצית מדבוקת השליטה, היום דיווחה החברה בהודעה לקונית לבורסה על סיום המגעים ובתגובה מאבדת מניית מכתשים אגן 2.7%.

 

הפסקת המגעים לא התקבלה בתדהמה בשוק ההון שכן היו מי שהעריכו בשבועות האחרונים, כי הסיכויים שעסקה כזו ייצאו אל הפועל נמוכים וכי דנקנר יעדיף לבסוף שלא לוותר על השליטה באחזקה הותיקה.

 

כור מחזיקה ב-40% ממניות מכתשים אגן הנסחרת לפי שווי של 15 מיליארד שקל, כך ששווי אחזקתה בחברה הוא 6 מיליארד שקל. מכירת ההחזקות במחיר המשקף למנייה פרמיה של 20% (שהיא פרמיית שליטה מקובלת בשוק) על מחיר המנייה ערב ההודעה הקודמת, דהיינו כ-41 שקל למנייה, היה צפוי להניב לה רווחים של למעלה מ-2 מיליארד שקל.

 

באמצע חודש ינואר האחרון, ערב פרסום התוצאות הכספיות לסיכום 2007 אותן ליוותה אזהרת רווח של מכתשים אגן, נפוץ בשוק סבב קודם של שמועות על כוונתו של דנקנר לממש האחזקות בחברה.  אלא שבתגובה בחר האחרון דווקא להגדיל את אחזקותיו, וכור רכשה מניות מכתשים ב-80 מיליון שקל. במקביל, הגדיל דיסקונט השקעות את ההחזקות בכור ורכש חבילת מניות ב-26 מיליון שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המגעים הסתיימו.דנקנר
צילום: חגי אהרון
מומלצים