שתף קטע נבחר

בוש לקראת ביקורו בארץ: אולמרט אדם ישר

בראיון שנתן לכתבים טרם צאתו לביקור במזרח התיכון, אמר נשיא ארה"ב בהתייחסו לחשדות נגד ראש הממשלה: "אני מבין שהנושא החוקי ממשיך ואני מכבד את החוק הישראלי". לגבי התהליך המדיני אמר: "לאור הבחירה שבין החיים כמו בעזה לבין האפשרות לגדל ילדים בשלום - מרבית הפלסטינים יבחרו בשלום"

לקראת צאתו לביקור בישראל מחר, מנסה הנשיא בוש לגונן על ראש הממשלה אולמרט המצוי תחת חקירה. "הוא אדם ישר", אמר לכתבים ששוחחו עימו בבית הלבן, טרם צאתו למסע.

 

הנשיא בדרך:

 

"אני מבין שהנושא החוקי (מהלך החקירה) ממשיך", אמר בוש, "ואני מכבד את החוק הישראלי". עם זאת, ביקש הנשיא האמריקני להבהיר שהוא מעריך את יושרו של אולמרט ומצפה שימשיך לקדם את תהליך השלום עם הפלסטינים.

  

"יש לי יחסים נהדרים עם ראש הממשלה ואני רואה בו אדם כן ואדם ישר, אדם פתוח, אחד שאפשר לדבר אתו ואחד המבין את החזון ההכרחי לבטחון ישראל",

אמר בוש, שניסה בדבריו לשכנע כי גם הפלסטינים יבחרו בשלום. "אני מאמין שלאור הבחירה שבין החיים כמו בעזה לבין האפשרות לגדל ילדים בשלום - מרבית הפלסטינים יבחרו בשלום", אמר.

 

בוש הוסיף שאיראן היא "האיום הגדול ביותר לשלום", וציין את תסכולו האישי מכך שהמאבק הבינלאומי מול איראן השואפת לגרעין ולשליטה אזורית קשה, מפני ש"לא כולם שותפים לדאגה שיש לישראל ולארה"ב".

 

הנשיא בוש ורעייתו לורה, שחיתנו זה עתה את בתם, עתידים לצאת ביום שלישי למסע במזרח התיכון. הם יבקרו בישראל, סעודיה ומצרים.

בוש ינחת בארץ ביום רביעי וישתתף ב"ועידת הנשיא", המציינת את 60 שנות המדינה. אחת ממטרות הביקור - ניסיון לעודד את המשך השיחות בין ישראל והפלסטינים, במטרה להגיע להסכם מסגרת עד לסיום כהונתו בחודש ינואר 2009.

 

ביום רביעי ינחת בוש בנתב"ג ויסע לירושלים, שם ייפגש עם ראש הממשלה אולמרט ואחר כך ישא נאום בועידת הנשיא, כאורחו של שמעון פרס. ביום חמישי יטוסו בני הזוג בוש לטיול במצדה, לאחר מכן ינאם האורח מארה"ב בכנסת. ביום ששי ישתתפו בני הזוג בוש בארוע "שולחן עגול" עם בני נוער ישראלים ואחר כך יעזבו את הארץ, בדרכם לפגישות נוספות באזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוש. מכבד את החוק
צילום: רויטרס
מומלצים