שתף קטע נבחר

נשיא סין יצא לפקח על עבודות ההצלה בסצ'ואן

נשיא סין הו ג'ינטאו יצא לנחם את האבלים ולפקח על עבודות ההצלה בחבל סצ'ואן שנפגע קשות ברעידת האדמה. ראש ממשלת סין וון ג'יאבאו אמר כי מדובר ברעידת האדמה ההרסנית ביותר שפקדה את הרפובליקה מאז הקמתה ב-1949

נשיא סין, הו ג'ינטאו, יצא הלילה (שישי) לבקר בחבל סצ'ואן שנפגע קשות ברעידת האדמה. סוכנות הידיעות "שינהואה" דיווחה כי הנשיא ינחם את האבלים ויפקח על עבודות ההצלה. מדובר בביקור הראשון של הנשיא מאז האסון, שעל פי ההערכה גרם למותם של כ-50 אלף בני אדם.

 

אתמול אמר ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, כי רעידת האדמה היא "ההרסנית ביותר" שפקדה את סין מאז הוקמה הרפובליקה בשנת 1949. "הצלת חיים עדיין עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר וון.

 

130 אלף חיילים פועלים באזור האסון כדי לחלץ ניצולים וגופות מבין ההריסות. בעיירה אינגשיו פועלים יותר מ-3,000 חיילים. גורם רשמי במפלגת השלטון הקומוניסטית שנמצא בעיר אמר כי יש מחסור בשקים לאיסוף גופות והזהיר מהתפרצות מגפות - בגלל שהגופות לא נקברות או נשרפות. לדבריו, המזון שמוצנח עבור הניצולים מהאוויר אינו מספיק. משרד הבריאות הורה לנקות הגופות שנמצאות ולקבור אותן מהר ככל שניתן, הרחק ממקורות מים ומאזורי מגורים.

 


פעולות החילוץ באזור האסון (צילום: AFP)

 

בבית חולים בעיירה שיפאנג, התקשו הרופאים והאחיות להתמודד עם כמות הנפגעים וטיפלו בהם בכל מקום פנוי - אפילו בחניון מאחורי בניין בית החולים ובאוהלים שהוקמו בסמוך אליו. "לא הגיע לכאן אף אחד מהממשלה", התלוננה אשה בעת שטיפלה בבנה הפצוע.

 

"הם מנסים לעזור, אבל הם כל כך עסוקים", אמר איש צעיר שעמד סמוך אליה. "במיאזהו לבדה יש אלף הרוגים".

 

סין ביקשה אתמול מארה"ב לספק לה תמונות לוויין של חבל סצ'ואן, כדי לסייע באיתור הקורבנות והתשתיות ההרוסות. הבקשה הועברה למחלקת המדינה האמריקנים וגורמים רשמיים העריכו שהבקשה תקבל עדיפות עליונה על ידי הממשל האמריקני, שכבר סייע בעבר בדרך זו לממשלות זרות שהתמודדו עם אסונות טבע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'ינטאו. רוצה לפקח מקרוב
צילום: רויטרס
ראש הממשלה וואן. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים