שתף קטע נבחר

האפיפיור: לאסור השימוש בפצצות מצרר

מחת ייפתח בדבלין שבאירלנד כינוס בינלאומי שמטרתו לנסח אמנה בינלאומית שתאסור על השימוש בפצצות מצרר - והאפיפיור אמר היום כי הוא מתפלל שהכינוס יניב פירות. "יש לתקן את טעויות העבר ולמנוע מהן לחזור בעתיד", אמר. מוקדם יותר, נשא דרשה בפני בני נוער והזהיר אותם שלא לנהות אחרי אופנות מתחלפות

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הביע היום (א') תקווה כי הכינוס הבינלאומי העוסק בפצצות מצרר, שיפתח מחר בדבלין בירת אירלנד, יסתכם בניסוח אמנה בינלאומית שתאסור על השימוש בנשק קטלני זה.

 

"אני מקווה שהודות לאחראיותם של המשתתפים, יושג כלי בינלאומי אמין וחזק", אמר האפיפיור, לאחר תפילת צהריים שערך במהלך ביקורו בעיר גנואה בצפון-מערב איטליה. מחר יתאספו בדבלין נציגים מיותר מ-100 מדינות כדי להגיע להסכמה על אמנה שתאסור על השימוש בפצצות מצרר.

 

פצצות מצרר הן טילים הכוללים כמה מאות פצצות קטנות, הנפתחים באוויר ומתפזרים על פני שטח רחב. לא פעם, הפצצות הקטנות אינן מתפוצצות, ומהוות למעשה מעין שדה מוקשים פעיל, ומאיימות על שלומו של כל אדם שבא עימן במגע.

 

מתוכנית הפיתוח של האו"ם נמסר כי פצצות מצרר גרמו עד כה ליותר מ-13 אלף פציעות ומקרי מוות במקומות שונים בעולם - בעיקר בלאוס, וייטנאם, אפגניסטן, עיראק ולבנון. המדינות הבולטות בעולם המייצרות פצצות מצרר, משתמשות בהן ואוגרות אותן - בהן ישראל, ארצות הברית, סין, רוסיה, הודו ופקיסטן - לא ישתתפו בכינוס. עם זאת, דיפלומטים באו"ם טענו כי וושינגטון מעודדת את בנות-בריתה להחזיק בעמדות שיאפשרו השגת הסכם, אם כי מוחלש.

 

בדברים שאמר בנוגע לפצצות המצרר - שאותם אמר לאחר שנשא דרשה הפונה לבני נוער וצעירים - טען האפיפיור: "יש צורך לתקן את טעויות העבר ולמנוע מהן לחזור בעתיד". הוא כינה את פצצות המצרר "נשק קטלני", והוסיף כי הוא מתפלל

לשלומם של נפגעי המצרר ובני משפחותיהם, וכן מתפלל שהוועידה בדבלין תישא תוצאות חיוביות.

 

במהלך הביקור בגנואה ביקר האפיפיור ילדים פצועים וחולים בבית החולים גזליני, והזהיר בדרשתו את אלפי בני הנוער שבאו לצפות בו שלא יפלו קורבן לאופנות משתנות. "אני קורא לכם, הצעירים, שלא לנהות אחרי האופנות המתחלפות. האופנות משתנות כהרף עין", הוסיף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האפיפיור, היום בגנואה
צילום: AP
מומלצים