שתף קטע נבחר

סוריה: רצינות ישראלית תאפשר שיחות ישירות

שר החוץ של סוריה, ואליד אל-מועלם, אמר כי דמשק "מקווה כי הצד הישראלי יראה רצינות בשיחות, כך שנוכל לעבור לשיחות ישירות". נציגי רה"מ לשיחות בתיווך טורקיה נחתו בישראל ודיווחו: "היה מצוין"

שר החוץ הסורי, ואליד אל-מועלם, אמר הערב (יום ד') כי שיחות ישירות בין ישראל לסוריה הן אפשריות, ויוכלו לצאת לפועל אם ישראל תראה רצינות במהלך השיחות הבלתי-ישירות בטורקיה. לדברי מועלם, "אנו מקווים כי הצד הישראלי יראה רצינות בשיחות, כך שנוכל לעבור לשיחות ישירות".

 

הערב שבו לישראל ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, ד"ר יורם טרובוביץ', והיועץ המדיני, שלום תורג'מן, שניהלו את המגעים עם סוריה בתיווך טורקיה. עם נחיתתם, סירבו השניים למסור פרטים לתקשורת. טרובוביץ' אמר כי "היה מצוין" וסירב להוסיף. השניים יעדכנו את ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שצפוי לנאום הערב נאום מדיני שבו ידווח לאומה על ההתפתחויות האחרונות בערוץ הסורי.

 

גורמים בכירים בירושלים אישרו מוקדם יותר, כי בתוך כשבועיים יחל המשא ומתן העקיף בן ישראל לסוריה בתיווך טורקי.

 פריצת הדרך שאיפשרה לחדש את המשא ומתן הוגדרה בלשכת ראש הממשלה חשובה ודרמטית: "יצאנו מהתהליך של ייסוד הערוץ, ואנו מצויים היום בערוץ שיחות עם סוריה. מדובר בהישג חשוב מאוד", אמרו בירושלים.

 

מקורות מדיניים בכירים דחו את טענת מועלם, לפיה ישראל התחייבה לוותר על רמת הגולן: "ההודעה הרשמית שפורסמה בדמשק, באנקרה ובירושלים, אינה מדברת על רמת הגולן ולא בכדי. צריך לזכור שעל ההודעה הזאת עמלו הצדדים במשך שבועות ארוכים. אין בה דבר מקרי, כולל אי-איזכור הגולן", אמרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל-מועלם. מקווה לרצינות
צילום: איי פי
טרובוביץ' עם חזרתו מטורקיה
צילום: אבי מועלם
מומלצים