שתף קטע נבחר

כשטלנסקי העיד, אולמרט הפליג עם חיל הים

בזמן שמשה טלנסקי העיד נגדו, ביקר ראש הממשלה בבסיסי חיל הים בצפון, סייר בצוללת, הפליג בספינת טילים וצפה בתרגילים של שייטת 13. "העדות בבית המשפט לא תשנה את פעילותו ראש הממשלה בניהול ענייני המדינה", אמרו בלשכתו

בזמן שעורכי דינו של אהוד אולמרט שמעו היום (ג') בבית משפט המחוזי בירושלים את עדותו של משה טלנסקי, שידר ראש הממשלה עסקים כרגיל וסייר בבסיסי חיל הים בצפון הארץ. "ראש הממשלה לא התעניין בעדות טלנסקי", אמרו המקורבים.

 

מקורביו של ראש הממשלה הבהירו כי הוא לא התעניין ולא התעדכן בנעשה בבית המשפט. "את זה יעשו עורכי דינו. לא קיבלנו דיווחים תוך כדי הסיור. ראש הממשלה היה עסוק רובו ככולו במה שחיל הים הציג בפניו, על יחידותיו הגלויות והסמויות מהעין הציבורית. ראש הממשלה הביע עניין, שאל שאלות ובסופו אמר שהתרגש לראות את הזרוע הימית של ישראל", הם אמרו.


שוטי ספינתי (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

הסיור תוכנן מראש מזה כמה שבועות, בלי כל קשר לעדות בבית המשפט. אולמרט מסייר לעיתים בבסיסי צה"ל וביחידותיו כחלק מתפקידו. את ביקור ראש הממשלה ליוו סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, ומפקד חיל הים, האלוף אלי מרום. ראש הממשלה התארח בבסיסים של החיל, ערך סיור בצוללת אח"י תקומה, הפליג בספינת הטילים אח"י להב ובסירות לוחמים. אחר-כך הוא צפה בתרגילים שערכו לוחמי שייטת 13.  


אולמרט נכנס לצוללת אח"י תקומה (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

במהלך הביקור קיבל ראש הממשלה סקירות על כלי השיט השונים הנמצאים בשימוש החיל, עמד על היכולות הטכנולוגיות והמבצעיות השונות של החיל ושל כל אחת מיחידותיו. כמו כן שוחח אולמרט עם חיילים ולוחמים והביע את הערכתו על פעילותם החשובה למען המדינה.

 

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי אולמרט אמר לחיילים: "יש לנו חיל ים מקצועי לעילא ולעילא, שהפך ברבות הימים לחיל חשוב ביותר במערך ההגנה על מדינת ישראל. לוחמי החיל משלבים יכולות ורסטיליות שונות בים, אבל גם ביבשה ואפילו באוויר. אני אישית מכיר חלק ניכר מהפעילות המיוחדת שבה מעורב החיל ואני מלא הערכה ליכולת ולביצועים. באתי לכאן היום כדי להגיד לכם תודה".

 

לאחר חזרתו של אולמרט לירושלים הוא המשיך בסדר היום המתוכנן. "סדר יומו ימשיך להתנהל כמתוכנן, גם בימים הבאים. העדות בבית המשפט לא תשנה את פעילותו ראש הממשלה בניהול ענייני המדינה", אמרו בלשכת ראש הממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משה מילנר, לע"מ
אולמרט בספינת הטילים
צילום: משה מילנר, לע"מ
טלנסקי. העיד
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים