שתף קטע נבחר

חשש לזיהום מים בת"א: יש להרתיח את המים

משרד הבריאות הורה לתושבים בתל-אביב להרתיח את מי השתייה, עקב חשש לזיהום המים בשל עבודות החלפת צנרת. "בדגימה שלקחנו מצאנו חיידקים מסוג קוליפורמים", נמסר

משרד הבריאות קרא הבוקר (יום ו') לתושבי תל אביב באזור הצפון הישן להרתיח את המים המשמשים לשתייה ולבישול, עקב חשש לזיהום המים בשל עבודות החלפת צנרת. המתחם שבו מתבקשים התושבים להרתיח את המים הוא בין רחוב ארלוזרוב בצפון, ויצמן במזרח, שדרות דוד המלך בדרום ואבן גבירול ובלוך במערב.

 

מנהל מחלקת בינוי ותשתית בעיריית תל-אביב, בני מאור, הסביר כי במסגרת שיתוף פעולה בין מחלקת בינוי ותשתית בעירייה לבין משרד הבריאות נערכות מדי יום בדיקות של איכות המים במקומות שונים ברחבי העיר.


האזורים בהם יש חשש לזיהום

 

בעקבות עבודות התשתית שנערכו לאחרונה באזור רחוב בארי, נבדקו המים ברחובות הסמוכים. לדבריו, לפני דגימות המים שנלקחו לפני יומיים נשלחו לבדיקה חוזרת בשל חשש מזיהום. בתוצאות שהגיעו הבוקר התברר כי יש זיהום במים. בעירייה פועלים לפתרון התקלה על-ידי שטיפת הצינורות באזור, אולם טרם ברור מתי יוכלו התושבים לשוב להשתמש במים.

 

מהנדס ראשי לבריאות הסביבה במשרד הבריאות, שלום גולדברגר, מסר כי "בדגימה שלקחנו מצאנו חיידקים מסוג קוליפורמים שיכולים להעיד על זיהום. ההערכה היא שמקור הזיהום בעבודת ההחלפה כאשר הצינור היה פתוח". גולדברגר ציין כי תוצאות בדיקת המעבדה התקבלו הבוקר ובעקבותיהן יצאה האזהרה לציבור.

 

להערכת גולדברגר, הזיהום יחלוף תוך יום או יומיים ומשרד הבריאות ממשיך ליטול דגימות ממי השתייה באזור.

עוד ציין כי הרתחת המים משמידה את החיידקים שבתוכם. לדבריו, "אין לנו תלונות על תושבים או מידע על תחלואה". תחלואה אופיינית עשויה להתבטא בשלשולים ובכאבי בטן.

 

מדי פעם בפעם מורה משרד הבריאות על הרתחת מי השתיים באזורים שונים, מחשש לזיהומים. בתחילת החודש נתבקשו תושבי טבריה להרתיח את מי השתייה והבישול עקב זיהום בקטריאלי שהתגלה במים. בחלוף שלושה ימים, לאחר בדיקות שנערכו, חלף החשש לזיהום והתושבים הונחו לשוב ולהשתמש במי השתייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
להרתיח את מי השתייה
צילום: איי פי
מומלצים