שתף קטע נבחר

על התאכזרות לכלבה: חודשיים מאסר על תנאי

תושב באר שבע, בן 49 הודה כי אחז בראשה של גורת כלבים בת חודשיים, הטיח אותה מספר פעמים על הכביש והיכה בפניה. כששכנו העיר לו על מעשיו, הוא איים עליו כי יפגע בו בסכין. לאחר מעצר בן שבועיים, החליט בית המשפט לשחררו לאחר שהודה במעשי האיום וההתאכזרות לכלבה וקנס אותו באלף שקל

תושב באר שבע, בן 49, הפליא לפני כשבועיים את מכותיו בגורת כלבים חסרת ישע. שוטר שגר באזור והבחין בכך העיר לו על התנהגותו, ובתגובה ספג איומים על חייו. המאיים - בעל שלוש הרשעות פליליות קודמות - נעצר לשבועיים, אולם אז שוחרר בצו שופט. הוא הודה בעבירה על חוק צער בעלי חיים אך נענש בפועל על האיומים בלבד. שופט בית המשפט השלום בבאר שבע גזר עליו חודשיים מאסר על תנאי והתחייבות בסך אלף ש"ח שלא לעבור אותה עבירה בשנית.

 

תחילת הפרשה ב-14.5 כשמפקח ביחידת השיטור משולב "אשלים", שאוכפת גם את חוקי ההגנה על בעלי חיים, הבחין כי שכנו אחז בראשה של גורת כלבים, השליכה על הכביש מספר פעמים והיכה אותה בפניה. בכתב האישום שהוגש נגד האיש מאוחר יותר נכתב כי "הגורה צעקה במשך כחצי שעה".

 

השוטר ניגש לנאשם והעיר לו על יחסו לכלבה. הנאשם, בעל עבר פלילי מגוון, התריס כנגדו, אמר לו שלא להתערב ושאם ירצה "הוא יעשה את הכלב 'על האש'". הוא נעצר ובתחנת המשטרה איים על השוטר בפגיעה בגופו: "יש לך מזל שלא היתה לי סכין באותו הרגע, אח שלי יגיע ואני והוא ניכנס אליך לבית. נרביץ לך ואתה עוד תשלם על זה ואתה לא תצא מזה בזול", אמר הנאשם.

 


סבלה משיתוק באגן. הגורה "אשלי" (צילום: כלביית גבע)

 

בכתב האישום צויין כי הנאשם הוא בעל רקע פסיכיאטרי וסובל ממחלת הסכיזופרניה, אך עם זאת נמצא אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין.

 

אך השופט דב מגד, סגן נשיא בית משפט השלום בבאר שבע, לא השתכנע כי ההתאכזרות לגורה הכלבים הייתה עילה למעצר וציין כי "המסוכנות נובעת, לדעתי, בעיקר מתוכן האיום בנוכחות שוטר, הכולל איזכור שימוש בסכין וממצבו הנפשי של המשיב".

 

בחקירתו במשטרה קשר עצמו הנאשם לעבירות. השופט מגד נעתר לבקשת המדינה והחליט לעצור אותו עד לתום ההליכים. בסוף השבוע, מקץ שבועיים במעצר, הובא הנאשם לדיון נוסף בבית המשפט.

 

הוא הודה בעובדות כתב האישום - עבירות של איומים ועבירה על חוק צער בעלי חיים. אלא שהשופט נאסר אבו-טהא גזר על הנאשם שבועיים מאסר בפועל - אותן ריצה האיש בתקופת מעצרו. השופט ציין אמנם ש"אין מחלוקת כי התעללות בבעל חיים הינה מעשה בלתי מוסרי, בלתי הגון", אך לא הטיל על הנאשם שום עונש בפועל בגין עבירה זו - שהעונש המירבי עליה הוא שלוש שנות מאסר. 

 

פרט לעונש המעצר גזר השופט על הנאשם חודשיים מאסר על תנאי למשך שנתיים, וכן התחייבות כספית בסך אלף

שקלים שלא יעבור עבירה דומה בשנתיים הקרובות. 

 

תנו לחיות לחיות: "יש להשעות את השופט" 

בעמותת "תנו לחיות לחיות" זועמים על יחסה של מערכת המשפט להתאכזרות לגורת הכלבים ובמכתב חריף שהוגש השבוע למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הם דורשים להשעות את השופט נאסר אבו-טהא.

 

"פסק דינו של השופט כמוהו כהודעה בכשלונה של החברה הישראלית, להגן על חסר הישע, החלש, שקולו לא נשמע. זה שלא יוכל להתגונן ולהביע את זעקתו", מציינת אתי אלטמן, דוברת העמותה במכתבה. "שופט הנותן לגיטימציה להתעללות בבעלי חיים לא ראוי לשבת על כס השיפוט בישראל ולא ראוי לשמש כדוגמא ומופת לבאים לקבל יומם בבית המשפט".

 

ומה עלה בגורל הגורה? "לאחר מעצרו של החשוד במעשה, המשטרה יצרה עמנו קשר והגענו במהירות לקחת את הגורה הפצועה", מספר ל-ynet גבע צין מכלביית "גבע" ביישוב להב בדרום. "כתוצאה מהחבלה, האגן שלה היה משותק, אך בשבועות האחרונים היא הפגינה כושר שיקום והחלמה מהיר. היא בריאה, מחוסנת, בעלת תיאבון גדול למזון ולמשחקים". כאות מחווה ליחידת המשטרה שהצילה את הגורה, החליטו בכלבייה להעניק לה את השם "אשלי" וכעת מחפשים עבורה בית מאמץ.

 

  • רוצים לאמץ את "אשלי"? צרו קשר עם כלביית גבע בטלפון: 1700-709977

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוגנת? לא ממש
באדיבות "תנו לחיות לחיות"
מומלצים