שתף קטע נבחר

אולמרט בוושינגטון; יפגוש את שר החוץ הטורקי?

במקביל לנחיתתו של ראש הממשלה בבירה האמריקנית, בא לשם גם עלי בבג'אן - שר החוץ של המתווכת בשיחות ישראל-סוריה. חלק ניכר מלוח הזמנים שלו חסוי. אולמרט יפגוש היום את רייס, מחר את בוש, צ'ייני, אובאמה וקלינטון

אפשרות להתקדמות במגעים העקיפים עם סוריה - דווקא בוושינגטון? במקביל ובסמולך לנחיתתו בבירה האמריקנית של ראש הממשלה אהוד אולמרט, הגיע לשם גם שר החוץ הטורקי עלי בבג'אן - שמדינתו היא נותנת החסות למשא ומתן בין ישראל לסוריה. בפמליית אולמרט טוענים שבשלב זה לא מתוכננת פגישה בין השניים.

 

אולמרט צפוי להיוועד היום עם מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס, ועם ראשי השדולה היהודית איפא"ק. מחר מתוכננות לו פגישות עם הנשיא ג'ורג' בוש ועם סגנו דיק צ'ייני.

 כמו כן, ייפגש עם המועמדים הדמוקרטים לנשיאות - הילארי קלינטון וברק אובאמה.

 

בבג'אן נחת בוושיגנטון לפנות בוקר שעון מקומי. לפי גורמים במשלחת ראש הממשלה, שר החוץ הטורקי נמצא כאן לענייניה של טורקיה, ועתיד להיפגש עם בכירי הממשל האמריקני, בהם רייס והיועץ לביטחון לאומי סטיב הדלי.

 

משלחתו צפויה להגיע למלון ווילארד, במרחק קצר יחסית מהבלייר האוס, בית ההארחה הרשמי שמול הבית הלבן.

לדברי גורמים טורקיים בוושינגטון, צפוי בבג'אן לשהות בבירה האמריקנית עד ליום שישי הקרוב.

 חלק ניכר מלוח הזמנים שלו חסוי. גורמים אלה לא ידעו לספר אם בבג'אן צפוי אכן לפגוש את אולמרט או מי מאנשיו, בהם יורם טורבוביץ' ושלום תורג'מן, שליחי ראש הממשלה שהניעו את התהליך העקיף עם סוריה לפני שבועיים.

 

בשבוע שעבר הביעה טורקיה אופטימיות זהירה לגבי שיחות השלום הבלתי-ישירות בתיווכה, בין ישראל לסוריה. לדברי בבג'אן, "ייתכן שהמגעים יהפכו ישירים. כעת הצדדים יוצרים מכנה משותף, שנראה משביע רצון עבור שניהם". עם זאת, הוא סייג: "אנו נמצאים בראשית התהליך, והוא לא יהיה תהליך פשוט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט ובבג'אן. ייפגשו? (ארכיון)
צילום: לע"מ
רייס. פגישות עם שני האישים
צילום: AP
מומלצים