שתף קטע נבחר

הקול הרוסי: סולודקין נפגשה עם נתניהו ועם לבני

חברת הכנסת מקדימה מעריכה שתוכל לסחוף 3-4 מנדטים ומחוזרת על-ידי נתניהו, שעשוי לשריין לה מקום ברשימה לכנסת. עם זאת, בליכוד פוסלים אפשרות לשריון גורף. בקדימה ממתינים לחזרת אולמרט, ובינתיים לבני קורצת גם למתנחלים

במפלגת השלטון לא נרשמים בינתיים צעדים רשמיים בכיוון בחירות, אבל הפעילות במערכת הפוליטית רק מתגברת. כבכל מערכת בחירות, "הקול הרוסי", של העולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, משחק תפקיד משמעותי - והקרב על השליטה בו מטעם המפלגות הגדולות צובר כעת תאוצה.

 

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נפגש היום (ד') עם חברת הכנסת מרינה סולודקין מקדימה, ודן עמה באפשרות שילובה ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. השניים דנו גם בכוחה הפוליטי של סולודקין ברחוב הרוסי וביכולתה להגדיל את מספר המנדטים של הליכוד. היא עצמה מעריכה שביכולתה לגרוף שלושה או ארבעה מנדטים למפלגה שאליה תצטרף.

 

בבחירות האחרונות, מי שגרפו את עיקר התמיכה מקולות הרוסים היו ישראל ביתנו וקדימה, אולם כוחה של מפלגת השלטון ירד משמעותית בקרב קהל מצביעים זה. מנגד, עלה כוחו של הליכוד, ונתניהו מעוניין לבסס את הכוח הזה. לשם כך הוא מעריך שיהיה עליו לשלב ברשימה לכנסת דוברי רוסית - ועשוי לשריין עבורם מקום. 

 

גם שרת החוץ ציפי לבני מודעת לכוחם של דוברי הרוסית - והיום היא נפגשה עם סולודקין ועם חבר הכנסת מיכאל נודלמן, כדי לדון עמם בתמיכה במועמדותה לראשות קדימה. מקורביה של לבני מדגישים את כוונתה להשקיע במצביעים אלו, ונשקלת גם אפשרות לצרף לצוות יועציה יועץ מיוחד למגזר הרוסי.

 

פריימריז בקדימה - סיכוי קטן לבחירות כלליות השנה

בתוך כך, גורמים בכירים בליכוד מעריכים כי בניגוד לפרסומים שונים, האפשרות לשריין את כל חברי הכנסת המכהנים ברשימה הבאה לכנסת שואפת לאפס, וכי מדובר ברעיון שהפיצו חברי כנסת בעלי אינטרס לקבל שיריון. בליכוד מדברים על שיריונים אפשריים בודדים - בין היתר לדוברי רוסית, לרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, ואולי לדמות ציבורית אחת או שתיים.

 

בכירים במפלגה מסבירים שהליכוד לא יכול במציאות הפוליטית הנוכחית להרשות לעצמו לפגוע בהליך הפריימריז. "ביטלנו את הכוח של המרכז", אומר גורם בכיר בתנועה, "האם יעלה על הדעת שנגחיך את הפריימריז בקרב המתפקדים?".

 

במקביל, בקדימה ממתינים לשובו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ממסעו בארצות-הברית, כדי לקדם את נושא הפריימריז לראשות המפלגה - ועד אז צפוי השקט במערכת הפוליטית להישמר. רק בעוד שבוע תתכנס הוועדה לענייני מפלגה של קדימה כדי לדון במהלכים הנדרשים לקיום הבחירות המקדימות. קביעת מועד לפריימריז, העריכו גורמים שונים במערכת הפוליטית, יקטין מאוד את הסיכוי שיתקיימו בחירות כלליות השנה.

 

שר בכיר בקדימה ששוחח בימים האחרונים עם גורמים בסביבתו הקרובה של אולמרט, אמרו ל-ynet כי המסר הוא שראש הממשלה מתכוון לפעול למניעת פריימריז בקדימה, ולהמשיך להילחם על חפותו במטרה להישאר בתפקיד - כפי שפורסם בתחילת השבוע.

 

"התחושה היא שאולמרט רוצה למשוך זמן כדי שיוכל להיאבק בשקט על חפותו,

 וכדי שתשומת הלב תופנה ליריביו שמתכתשים זה עם זה", אמר השר מקדימה. "הרושם הוא שהוא מעוניין שיירדו ממנו - גם בתוך קדימה וגם במפלגת העבודה".

 

ואם כבר פריימריז, לפני נפגשה היום גם עם נציגי מפוני גוש קטיף והבטיחה להם לסייע בניסיון לפתור את בעיותיהם. יש לציין שלבני נפגשה עם נציגי מפוני גוש קטיף גם בעבר, אלא שבימים אלה קשה שלא להתייחס לפגישה מעין זו כקריצה של לבני לכיוון נוסף, למתנחלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סולודקין. מחוזרת
צילום: דודי ועקנין
לבני. מחזרת
צילום: גיל יוחנן
נתניהו. רוצה עוד כוח רוסי
צילום: ירון ברנר
אולמרט. מושך זמן
צילום: AFP
מומלצים