שתף קטע נבחר

מופז איים - ואולמרט ביקש: שקט בנושאים רגישים

ראש הממשלה נזף במרומז בשר התחבורה, בעקבות דבריו לפיהם: "לא יהיה מנוס מלתקוף את איראן". אולמרט אמר בישיבת הממשלה: "אני ממליץ לשרים לא להתבטא בנושאים ביטחוניים רגישים"

האיום האיראני - והניסיונות להנמיך להבות. התבטאותו של שר התחבורה בראיון ל"ידיעות אחרונות", לפיה "לא יהיה מנוס מלתקוף את איראן", הצליחה כנראה להרגיז גם את ראש הממשלה.

 

אהוד אולמרט שלח היום (ג') "עקיצה" כלפי מופז, כאשר אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני ממליץ לשרים לא להתבטא בנושאים ביטחוניים רגישיים".

 

אנשים שנכחו בישיבה אמרו כי מדובר ברמיזה ברורה לדבריו של מופז. בישיבת הממשלה ביקרו שרים נוספים את דבריו של מופז, הם טענו כי האמירה שלו גרמה לנזק למדיניות הביטחונית של ישראל.

 

בראיון טען מופז כי חלון ההזדמנויות הולך ונסגר וכי הסנקציות הבינלאומית שהוטלו על איראן אינן מספיקות. "אם איראן תמשיך בתוכנית שלה לפיתוח נשק גרעיני - נתקוף אותה. חלון ההזדמנויות נסגר. לא יהיה מנוס מלתקוף את איראן כדי לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית".

 

מופז הוסיף כי כל פעולה צבאית נגד איראן תהיה בהסכמה, בהבנה ובתמיכה של ארצות הברית. כשנשאל כיצד הוא מגיב לדברים החמורים של נשיא איראן אחמדי-נג'אד ברומא, שאמר כי ישראל תיעלם מהמפה, אמר מופז: "הוא ייעלם לפני ישראל". התבטאותו של מופז גררה עליות חדות במחירי הנפט.

 

שר ההגנה האיראני, מוסטפה מוחמד-נג'אר, הגיב לדבריו של מופז ואמר כי מדינתו תגיב "תגובה כואבת" לכל תקיפה "טיפשית" כלפיה. השר האיראני אמר לעיתונאים כי "ישראל נקלעה לבעיות פסיכולוגיות לאחר התבוסה לחיזבאללה. הצעירים בישראל רוצים להגר למדינות אחרות ואין להם תקווה באשר לעתיד המדינה, לפיכך מדי פעם הם אומרים דברים טיפשיים. איראן נהנית מיציבות וכוחותיה המזוינים נהנים מעוצמה. אם מישהו יעשה מעשה טיפשי כזה, התגובה לכך תהיה כואבת מאוד".

 

בשבת שיגר שגריר איראן באו"ם, מוחמד חוזעי, מכתב למזכ"ל הארגון, באן קי-מון, ובו תקף את דברי מופז: "איום מסוכן כזה נגד מדינה ריבונית החברה באו"ם מהווה הפרה של החוק הבינלאומי. לכן דרושה תגובה ברורה של האו"ם ובעיקר של מועצת הביטחון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
מופז. איים - וקיבל ביקורת
צילום: אלעד גרשגורן
אולמרט. שקט בבקשה
צילום: AP
מומלצים