שתף קטע נבחר

15 ה"מורדים" בחטיבת כפיר נשלחו לכלא

החיילים שברחו מהבסיס בגלל העדר חופשת חג ויחס נוקשה מצד מפקדיהם - נידונו ל-21 עד 27 ימי מחבוש. גורם צבאי: "המעשה שהם עשו לא ראוי ללוחמים". אחד החיילים: "אנחנו כועסים ומתוסכלים. בצורה הזאת לא נסכים להמשיך"

15 חיילים מגדוד שמשון שהשתתפו ב"מרד" ביחידתם בשבוע שעבר נידונו לעונשי מחבוש של 21 עד 27 ימים, "המעשה שהם עשו לא ראוי ללוחמים - ולכן רמת הענישה היא כזאת", הסביר גורם צבאי. עם זאת, בקרב החיילים המורדים שורר כעס רב ונשמעו אפילו רמיזות כי ישקלו מרד נוסף.

 

סגן אלוף אריק חן, מפקד בסיס האימונים של חטיבת כפיר, שלח אמש (יום ד') 15 חיילים מגדוד שמשון לעונש כבד בכלא הצבאי. שלושה לוחמים קיבלו במסגרת הליך הדין המשמעתי עונש של 27 ימי מחבוש, יתר חבריהם ישהו בכלא 21 יום.

 

ההליך התבצע לאחר שהפלוגה סיימה את האימון המסכם שתוכנן להתבצע השבוע וסביבו בוצע המרד. כזכור, הלוחמים קיבלו הודעה כי בעקבות התרגיל המתוכנן ומחשש כי חלקם יעדיפו שלא להגיע אליו מסיבות שאינן מוצדקות - הוחלט כי יישארו בסיס במהלך השבת וחג השבועות. לאות מחאה, הלוחמים יצאו מהבסיס ועלו על אוטובוס ללא היתר, רק ברגע האחרון - הורדו ממנו. לטענתם, ההנחיה להשאר בבסיס בחג לא הייתה צורך מבצעי ומדובר בתקופה ארוכה שבה מפקדיהם מתנכלים להם.

 

כאמור, בחטיבת כפיר לא עברו בשתיקה על המרד והחיילים קיבלו עונשים כבדים, זאת למרות שעל פי התכנון הם אמורים לבצע בקרוב פעילות מבצעית בגזרת יהודה ושומרון.

"התנהגותם לא מקובלת. לוחם לא בורח מהבסיס, יש דרכים לברר כל סוגיה", הסביר גורם צבאי.

 

מנגד, בקרב החיילים שרר זעם רב לאחר קבלת העונשים. אחד מהם אמר באמצעות אביו כי העונשים שהוטלו עליו ועל חבריו מוכיחים כי אין כל כוונה לבדוק את טענותיהם, "אנחנו כועסים ומתוסכלים. רצינו להיות לוחמים ועדיין רוצים בכך, אבל היחס צריך להיות הוגן והגון. בצורה הזאת לא נסכים להמשיך", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים